חזרה לעמוד הקודם

המרכז לאינטרנט בטוח פועל בשיתוף 'סיקרט' להסרת תכנים פוגעניים מהאפליקצייה

  • המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי הוכר על ידי הצוות המשפטי של אפליקציית 'סיקרט' כגורם מוסמך להעברת בקשות ישירות להסרת תכנים פוגעניים

  • אורנה היילינגר מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח: "האנונימיות בסיקרט מזמנת תכנים פוגעניים בהרבה ממה שהכרנו עד היום.

  • להסרת תכנים ניתן ליצור קשר עם הקו החם של המרכז בטלפון 03-9700911 במייל safe@isoc.org.il או דרך האתר safe.org.il

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי פועל למיגור תופעת האלימות ברשת ומפעיל קו חם לטיפול בפגיעות ברשת וביניהן: תכנים פוגעניים, אלימות ברשת, חרמות, הפצת תמונות מביכות, פריצות לחשבון ועוד.

לאור העליה בשימוש באפליקציית 'סיקרט' והפגיעות הרבות והאנונימיות שהתגלו בה, הוכר המרכז לאינטרנט בטוח על ידי הצוות המשפטי של אפליקציית 'סיקרט' כגורם מוסמך להעברת בקשות ישירות להסרת תכנים פוגעניים. שיתוף פעולה זה מצטרף לשיתוף פעולה שיש למרכז לאינטרנט בטוח עם הרשתות החברתיות הבולטות: פייסבוק, יוטיוב וטוויטר והמאפשר להסיר תכנים פוגעניים במהירות וביעילות. מי שחש נפגע מפוסט שהופנה כנגדו יוכל לפנות למרכז עם צילום מסך ושם ידריכו אותו כיצד לפעול, וייטפלו בבקשתו בצורה היעילה ביותר. במרכז לאינטרנט בטוח מבקשים להדגיש כי הנהלת סיקרט הבטיחה, שמלבד הסרת הפוסט הפוגעני, המפרסם שלו ייקבל אזהרה ובמקרה חוזר חשבונו ייסגר.

כחלק משיתוף הפעולה חשוב לזכור את כללי השימוש ההולם באפליקציה, כפי שמוגדרים בתנאי השימוש של האפליקציה:

עשה

  1. הקפידו על אנונימיות ברוח טובה – אל תנצלו אותה לרעה
  2. שתפו בפתיחות ובכנות
  3. הפגינו אדיבות וכבוד הדדי
  4. דווח על התנהגות לא מקובלת
  5. תהנו

אל תעשה

  1. אל תפרסמו איומים
  2. אל תפרסמו או תעודדו פגיעה עצמית
  3. אל תתעללו או תטרידו אחרים
  4. אל תפרסמו ביטוי שנאה
  5. אל תפרסמו תוכן בוטה- תוכן גראפי, אלימות חסרת הצדקה, נוזלי גוף או צרכי הגוף
  6. אל תפרסמו גסות או פורנוגרפיה
  7. אל תפרסמו מידע אישי על אחרים
  8. אל תפרסמו מידע שאינו שייך לכם- הקפידו על זכויות יוצרים
  9. אל תפיצו ספאם או תוכן בלתי חוקי

אורנה היילינגר מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח: "האנונימיות בסיקרט מזמנת תכנים פוגעניים בהרבה ממה שהכרנו עד היום. אני קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהבין שהאנונימיות היא לא היתר להתנהגות משולחת רסן והפגיעה היא ממשית". עוד מדגישה היילינגר כי "במקרים קיצוניים ניתן להתחקות אחרי המשתמש. לאחר מספר מקרים מזעזעים בהם טיפלנו להסרת תכנים נוצר קשר עם המחלקה המשפטית של האפליקציה שהפגינה נכונות לשיתוף פעולה וכך למדנו את מאפייניה על מנת שנאפשר חווית גלישה בטוחה יותר וטיפול ממי שנפגע בעת השימוש בגלישה."

המרכז לאינטרנט בטוח מפעיל כשירות לציבור, קו פתוח לפגיעות באינטרנט. צוות הקו הוכשר לייעץ לפונים ויפנה אותם לגורמים מקצועיים ויתמוך בכל פונה: ילדים ונוער, הורים, מבוגרים, אנשי מקצוע ומחנכים. 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בנושאים: פריצה לחשבון דוא"ל/ פייסבוק, בריונות ברשת, קבוצות שנאה, ניסיון הונאה, דואר זבל (spam) , לשון הרע, תוכן פוגעני, התחזות וזיוף.

ניתן ליצור קשר עם הקו בטלפון 03-9700911 במייל safe@isoc.org.il או דרך האתר safe.org.il.