חזרה לעמוד הקודם

סוגיות צרכנות

אחת הפעילויות שהתעצמו בשנים האחרונות במרחב הוירטואלי הנה הפעילות העסקית ברשת והמסחר המקוון. בדומה למרחב הפיזי, גם במרחב האינטרנטי נדרשת התמודדות של האזרח וגורמי הרגולציה עם סוגיות צרכניות  כמו זכויות יוצרים, דברי פרסומת (דואר-זבל) והונאות צרכניות מסוגים שונים. תוכלו לקרוא כאן על הסוגיות הצרכניות המרכזיות וכיצד ניתן למנוע/לטפל בהן.

עוד בנושא סוגיות צרכנות

זכויות יוצרים

לכל יוצר נשארת לתמיד הזכות מוסרית על יצירתו. על מנת למנוע מאחד לקחת את פרי עמלו של אחר יש להקפיד על: מתן קרדיט הולם ליוצר ושהיצירה תוצג ללא עיוותים ובאופן שאינו פוגע…

קראו עוד

פופ-אפים

באנרים או מודעות קופצות הנקראות Pop-ups המקשות ומטרידות את המשתמש ולא נעלמות מן המסך. בדרך כלל סוג פרסום זה מוסדר בין החברות המפרסמות והאתרים בהם מופיע הפרסום.

קראו עוד

דואר זבל

דואר זבל הוא המונח להודעות המכילות מסר פרסומי הנשלח לאדם מבלי שביקש לקבלו

קראו עוד

הונאה צרכנית

פעילות צרכנית מקוונת שלא הושלמה בשל אחת מהסיבות הבאות: המוצרים שנרכשו לא התקבלו, הפרס בו זכו לא התקבל, המוצר שקיבלו אינו תואם את מה שהובטח ופרסום מטעה.

קראו עוד