חזרה לעמוד הקודם

הונאה צרכנית

פעילות צרכנית מקוונת שלא הושלמה בשל אחת מהסיבות הבאות: המוצרים שנרכשו לא התקבלו, הפרס בו זכו לא התקבל, המוצר שקיבלו אינו תואם את מה שהובטח ופרסום מטעה.

מה ניתן לעשות במקרה ונתקלתי בהונאה צרכנית ברשת?

ספק האינטרנט מחייב אותי בקנס יציאה/רימו אותי בחוזה, מה עליי לעשות?

כיצד ניתן להקטין את הסיכויים להונאה צרכנית ברשת?

כדי להקטין את הסיכויים להונאה צרכנית ברשת חשוב לפעול בצורה שקולה ובטיחותית:

  • לעולם, אין למסור לאדם שאינכם מכירים את פרטי חשבון האשראי שלכם!
  • בדקו האם האתר אמין- לפני שרוכשים מוצר מסוים מאתר באינטרנט בדקו האם הוא קיבל ביקורות טובות מקונים נוספים.
  • ודאו כי האתר מאובטח:
    • כתובתו של אתר מאובטח תתחיל באותיות https ותלווה בתמונה של מנעול.
    • בכניסה לאזור מאובטח באתר תתקבל הודעת Secure Sockets Layer) SSL).
  • אמתו את נתוני העיסקה אל מול המשווק טלפונית לאחר ביצוע העיסקה.
  • תעדו עסקאות שערכתם באינטרנט – רצוי לתעד את התקשורת הוירטואלית מול האתר. הדפיסו את העמוד עם פרטי ההזמנה והאישור.

איגוד האינטרנט: