חזרה לעמוד הקודם

פריצה לחשבון

משמעותה של פריצה לחשבון היא כאשר גורם זר משתלט על החשבון ופועל בו  לצרכיו. הפריצה יכולה להתבצע לכל חשבון ברשת האינטרנט, כמו ברשתות חברתיות, חשבון דוא"ל חשבונות פרטיים כגון – לחשבון הבנק. פריצות לחשבון נעשות לעתים ע"י גורמים עוינים המבקשים לפגוע במדינה.

איך ניתן לדעת אם החשבון נפרץ?

  • אנשי הקשר שלך קיבלו הודעות חשודות מהכתובת שלך/ שם המשתמש.
  • אנשי קשר ו/ או פרטי הדואר נעלמו ו/ או נעשה שימוש זר בחשבון.
  • התקבלה אזהרה על פעילות חשודה.

כיצד יש לפעול אם החשבון נפרץ?

במקרה והחשבון נפרץ יש לדווח בהתאם:

ג'ימייל (GMAIL)

פייסבוק:

וואלה!:

(מבין האפשרויות המוצגות בעמוד זה, בחרו בנושא "איבדתי סיסמה")

הוטמייל (HOTMAIL)

בכל אחד מהמקרים, יש כמובן להחליף את הסיסמה.

אנו ממליצים להחליף באותה הזדמנות את הסיסמאות לכל החשבונות , ולהקפיד על סיסמאות שונות וחזקות.

פרצו לי לאתר הפרטי, מה אני יכול לעשות?

המלצתנו היא לפנות למנהל אבטחת המידע או לחברת האירוח ולבקש את עזרתם.

כיצד ניתן להגן על עצמי בצורה הטובה ביותר?

  • רצוי לא לאשר שמירת סיסמא אוטומטית במחשב, במיוחד כשגולשים במחשב שמשתמשים בו כמה משתמשים.
  • יש  להתנתק משם המשתמש האישי כאשר משתמשים  במחשב משותף  עם אנשים נוספים.
  • קבעו סיסמאות שונות לכל שירות מקוון, והקפידו להחליפן מעת לעת.

כיצד אדע שהסיסמה שלי מספיק חזקה?

ניתן להיעזר במחולל סיסמאות אשר ירכיב לך "סיסמא חזקה", כדוגמת האתר הבא:

http://strongpasswordgenerator.com/

השתמשו בשילוב הכולל לפחות שבעה מספרים, אותיות וסימני פיסוק (כגון ! ו-&).

 כמו כן, חשוב לבדוק שחשבונות הדוא"ל והרשתות החברתיות שלך מאובטחים.

איגוד האינטרנט הישראלי