חזרה לעמוד הקודם

אחוז בני הנוער הישראלים שקונים אונליין הוא מהגבוהים בעולם

חברת eBay  ביצעה סקר בקרב בני הנוער הישראלים במטרה להבין מה מאפיין את הקניות שלהם ברשת. המחקר נערך ע"י  MB – Market Research & Consumer Behavior  לקראת כנס eBay  ו- Teenk וכלל 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17.

מתוך הממצאים:

  • 85% מבני הנוער הישראלים קונים אונליין. הגיל הממוצע בו מתחילים לקנות אונליין הוא 13.
  • הצעירים הישראלים קונים אונליין הרבה ביחס לשאר הצעירים בעולם- בהולנד אחוז בני הנוער הקונים אונליין הוא 77%, בארה"ב 69% ובספרד 66%. רק בבריטניה בה 90% מבני הנוער קונים אונליין, משיגים את הנוער הישראלי.
  • בני הנוער הישראלים מוציאים בחודש בממוצע $35 בקניות אונליין- זאת לעומת הנוער האמריקאי שמוציא $105 בחודש.
  • היתרון עיקרי שבני הנוער הישראלים קונים בגללו באינטרנט הוא המחיר הנמוך, כפי שהעידו 45% מהם. החיסרון העיקרי- לפי 51% מבני הנוער הוא חוסר היכולת לראות את המוצר הפיזי.
  • 60% מבני הנוער מציינים כי מקור המימון שלהם לקניות ברשת הוא ההורים. 48% מהם מציינים את מקור המימון כעבודה.
  • המוצרים שהצעירים אוהבים לקנות ברשת הם בעיקר גאדג'טים, מוצרי חשמל ומשחקי מחשב- 63%, וגם מוצרים מתחום האופנה 47%.
  • 30% מבני הנוער קונים בעקבות פרסום ברשתות החברתיות. מתוך הנחקרים האלו, 76% העידו כי ההשפעה החזקה ביותר על הרכישה שלהם ברשת הגיעה מפרסומות בפייסבוק. 31% ענו כי חבר ברשת החברתית השפיע עליהם, ורק 17% טענו כי בצעו קניה בהשפעתו של כוכב רשת חברתית.

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay  ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט והוא נמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11.  בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.

בני נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו, שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו, שהמליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט נולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".