חזרה לעמוד הקודם

אונליין תוצרת חוץ

80% מהישראלים קנו אונליין ב- 2016. הישראלי הממוצע מבצע 3 קניות אונליין בחודש. אז כן, הישראלים קונים אונליין, אבל לא בישראל. למה? כנראה בגלל המחירים.

מחקר של eBay מצא כי ישראלים מעדיפים לקנות אונליין על פני הקנייה בקניון. היקף הקניות בקניונים עדיין גדול ביחס לקניות באינטרנט, 62% מהקניות מתבצעות בקניון לעומת 38% באינטרנט. גם תדירות הרכישה בקניונים עדיין גבוהה יותר, הישראלים קונים 3.5 פעמים בממוצע בחודש בקניון, לעומת 2.8 בממוצע בחודש באינטרנט. אך הקניון נמצא במגמת ירידה בעוד הקניות באינטרנט בתנופה. 70% מהישראלים דיווחו שהם קונים באינטרנט יותר מאשר בעבר, לעומת 38% שקונים בקניון פחות מאשר בעבר. גם הסיילים באינטרנט מושכים יותר לעומת הסיילים בקניון 60% מעדיפים את הסיילים באינטרנט, לעומת 42% שמעדיפים סיילים בקניון.

גם ביחס למדינות אחרות, הישראלים מאוד אוהבים לקנות באינטרנט. 54% מהישראלים קונים באינטרנט לפחות מספר פעמים בחודש, 33% פעם בחודש- שלושה חודשים, ו- 14% הם קונים מזדמנים (פעם בארבעה חודשים או פחות). בזמן שהישראלי הממוצע קונה 36 פעמים בשנה אונליין, האמריקאים קונים 43 פעמים בשנה בממוצע, האנגלים-32, והאוסטרלים- 29.

הדודה מאמריקה אאוט, קניות אונליין אין- הישראלים קונים הרבה באינטרנט, אבל לא בישראל. דוח בזק 2016  מצביע על מגמת עלייה ב-10% בקניות מאתרים בחו"ל, בתוך שנה. זאת לעומת ירידה של 2% בקניות מאתרים בארץ. מחקר של PayPal שבחן בצורה ממוקדת את הקניות מאתרים בחו"ל, מצביע גם הוא על מגמה דומה. 71% מהישראלים העידו כי הם קונים מאתרים בחו"ל. בעוד שבארצות הברית ואסיה (ובעיקר בסין) הקניות אונליין הן בעיקר מאתרים מקומיים, המזרח התיכון ודרום אמריקה מובילים בקניות אונליין מאתרים בחו"ל. רוב הישראלים, 75%, גם מעדיפים לקנות מחנויות גדולות וגלובליות כמו אמאזון ואיביי.

מה הישראלים קונים בחו"ל? בעיקר כרטיסי טיסה/נופש, בגדים ונעליים, קוסמטיקה, ספרים, מכשירים חשמליים. ומה בארץ? גם באתרים ישראליים קונים בעיקר כרטיסי טיסה, מכשירים חשמליים וספרים, אבל גם מוצרים פיננסיים וביטוח, וגם מוצרי מזון.

אז למה בעצם לישראלים לקנות מאתרים בחו"ל? במיוחד בהתחשב בעובדה שהם קונים, פחות או יותר, את אותם המוצרים? נוסף על כך, בסקר eBay רק 5% מהנחקרים ציינו כי הם קונים באינטרנט כדי לקנות פריטים מיוחדים שאין בארץ וכן 35% ציינו כחיסרון את ההמתנה הארוכה למשלוח.

נראה כי המניע העיקרי לקנייה אונליין בחו"ל הוא המחיר, שכן 57% ציינו כי הם קונים באינטרנט בגלל המחיר. בנוסף 40% אמרו שהם קונים אונליין בגלל הזמינות ו-28% בגלל המגוון הרחב והאופציות הרבות. עוד מעלה המחקר של eBay ש- 75% מהישראלים חושבים כי הקניות אונליין הן אחת דרכים שלהם להתמודד עם יוקר המחיה.

מעבר למחיר עצמו, המחקר מעלה יתרון נוסף בחסכון בקנייה לאינטרנט. רוב הנחקרים העידו כי בעוד הקניון מלווה בשוטטות וקניות ספונטניות, לא מתוכננות, הקנייה באינטרנט היא ספציפית וממוקדת. 69% מהישראלים דיווחו כי הם נכנסים לאינטרנט לצורך קנייה ספציפית, לעומת 33% שהולכים לשם כך לקניון. נוסף על כך 81% מהקונים באינטרנט דיווחו כי לרוב ההוצאות שלהם אונליין תואמות את התקציב שתוכנן מראש, ואפילו זולות יותר, לעומת 40% מהקונים בקניון שהעידו כך.

יותר ויותר ישראלים עוברים לקנות אונליין בחו"ל, בעיקר כדרך להתחמק מהמחירים הגבוהים בישראל, וגם כדי לזכות בשירות ובאמינות של חברות גדולות כמו Amazon  ו- eBay. הישראלים אמנם, לא חושבים שיש בחו"ל מגוון גדול יותר של מוצרים וסובלים מהזמן שלוקח למשלוח להגיע, אך המחיר הוא העניין המרכזי עבור הקונים אונליין. בעידן שבו לא צריך לחכות לדודה מאמריקה, הישראלים נכנסים שוב ושוב לאתרי הקניות ורוכשים את מה שהם רוצים בקליק.