חזרה לעמוד הקודם

דוח בזק 2016

הורדה או צפיה בנתונים:

תקציר:

הדו"ח השנתי של בזק סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הגולשים הישראלים

תיאור:

זהו הדו"ח השלישי השנתי שמפרסמת בזק, הסוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי. הדוח מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה.

לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער, הכולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2016.

מהדוח עולה כי בשנת 2016 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.4 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על 65 מגה,  עליה של כ- 30% בהשוואה לשנה שעברה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 גיגה ביום, עליה של 38% תוך שנה. 10% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ-60% מגבים תמונות וסרטונים על גבי הענן.

בנוסף לנתונים כמותיים אודות מספר משתמשי האינטרנט, קצב הגלישה שלהם והחלוקה לאינטרנט נייח וסלולרי, נסקרו בדוח נתונים רבים אודות תופעות והרגלים שלנו כמשתמשים, תוך התמקדות ב-6 פרקים שהפכו מרכזיים בשנים האחרונות: רשתות חברתיות, אפליקציות וסמארטפונים, שיימינג, צריכת וידאו, קניות, סייבר וזוגיות.

מתוך סקר בזק - עלייה לחשיפה לשיימינג ברשת ב-2016

מתוך סקר בזק – עלייה לחשיפה לשיימינג ברשת ב-2016

מתוך הממצאים:

  • נמשכת העלייה בחשיפה לשיימינג ברשת- כ- 70% מהגולשים נחשפו לשיימינג בשנה החולפת, כ- 30% מבני הנוער חוו בעצמם שיימינג או מכירים אישית מישהו שחווה שיימינג ברשת.
  • האהבה פורחת באינטרנט- כ- 60% מהזוגות הטריים הכירו השנה באמצעות האינטרנט.
  • חוק הפורנו- כ- 60% מהגברים חושבים שמדובר בחדירה לפרטיות, זאת לעומת 32% מהנשים.
  • ההורים מחטטים לילדים שלהם בוואטסאפ- כ- 60% מההורים עוקבים אחרי הפעילות של ילדיהם בוואטסאפ.
  • אנחנו זהירים יותר ברשת, כ- 50% מאתנו נמנעים מלהעלות תמונות ברשת.