חזרה לעמוד הקודם

השפעת השימוש ברשתות חברתיות

הורדה או צפיה בנתונים:

תקציר:

המחקר של חברת קספרסקי בודק מדוע אנשים משתמשים ברשת החברתית, איזה מידע הם מוכנים לשתף בה, ואיך זה משפיע על היחסים עם הקרובים במציאות. המחקר כולל 18 מדינות ובתוכן ישראל.

תיאור:

מעבדות קספרסקי שמו לעצמם למטרה לבדוק במחקר זה את היחסים החברתיים שיש לאנשים עם הרשת החברתית. האם היא באמת מקרבת בין אנשים או מרחיקה אותם האחד מהשני? האם היא משפרת את ההרגשה או מייצרת תחושה שלילית?

המחקר של קספרסקי מתייחס לנושאים כמו אישור חברתי, מטרות הגלישה ברשת החברתית, תחושות לאחר גלישה, המידע האישי שאנשים חולקים ברשת, וההשפעה של הרשת החברתית על יחסינו עם הקרובים אלינו במציאות.

המחקר מצא כי אנשים נוטים לחלוק מידע אישי רב ברשתות החברתיות, ועם זאת, הגלישה בהן לא בהכרח משפרת את הרגשתם. במעבדות קספרסקי מצהירים כי מטרתם לחנך משתמשים ליחסים בריאים יותר עם המדיה החברתית, וללמד אותם שאין צורך לסכן את עצמם בכדי להצליח בכך.

הסקר האינטרנטי נערך על ידי חברת המחקר Toluna בקרבמדגם מיצג של 16,750 משתמשים מעל גיל 16, מ- 18 מדינות, בתוכן ישראל.

דיכאון דיגיטלי: המדינות שנסקרו (מקור: אתר קספרסקי)

דיכאון דיגיטלי: המדינות שנסקרו (מקור: אתר קספרסקי)

מתוך הממצאים:

  • משתמשים פונים לרשתות החברתיות במטרה להרגיש טוב יותר- 61% מהנחקרים פרסמו פוסטים אופטימיים, או משהו שגרם להם לחייך.
  • עם זאת, בסופו של דבר השימוש ברשת החברתית לא גורם לאנשים שמחה. 57% אמרו שאחרי שהם גולשים ברשתות החברתיות הם חושבים שהחיים של אחרים טובים משלהם.
  • רק 31% מהמשתמשים לא מוטרדים ממספר הלייקים שיקבלו.
  • גברים בעיקר, עלולים להתאכזב ממספר הלייקים שקיבלו. 24% מהגברים אמרו כי הם דואגים שאם לא יקבלו מספיק לייקים, חבריהם יחשבו שהם לא פופולריים. רק 17% מהנשים הצהירו כי הן מודאגות מאותו עניין.
  • אנשים רבים משתפים מידע אישי ברשת החברתית, אם הם חושבים שזה יביא להם עוד ליייקים. 37% משתפים את עיר מגוריהם, 31% משתפים את כתובת המייל שלהם, 30% משתפים את סטטוס היחסים שלהם, 18% את מקום העבודה שלהם, ו- 14% משתפים את הכתובת שלהם.
  • הרשת החברתית משפיעה על הקשרים שלנו במרחב הפיזי. 31% מהנחקרים הודו כי הם מתקשרים עכשיו פחות עם ההורים שלהם כיוון שהם יכולים לדבר איתם ברשת החברתית, 33% מתקשרים פחות עם ילדיהם, 23% מתקשרים פחות עם בני הזוג שלהם, ו- 35% עם חברים.