חזרה לעמוד הקודם

איזה מין ישראלים היינו ב-2016? הרשת יכולה לספר לנו

אחרי שכל סיכומי השנה התפרסמו, אפשר כבר לראות – הישראלים של 2016 אוהבים את המדינה, אוהבים צחוק, ספורט ואת תאג"ד ופוקימון גו.

סקירה של הפעילות שלנו בגוגל, ויקיפדיה ופייסבוק השנה חושפת- מיהם הישראלים של 2016? מה הם מחפשים? במה הם מתעניינים ואת מי הם אוהבים?

לפני הכל, הישראלים מאוד אוהבים את ישראל. באמת. למרות כל הציניות, הישראלים עדיין מאוד קשורים לישראל, לתכנים שמייצגים את הווי החיים הישראלי, ולמנהיגים ישראלים. שמעון פרס שהלך לעולמו השנה, הוא הערך הנצפה ביותר בויקיפדיה, וגם אחד החיפושים הפופולאריים ביותר בגוגל (מקום חמישי). "ישראל" היא הערך השני הכי נצפה בויקיפדיה. עוד ערכים ישראלים הקשורים להיסטוריה ולמורשת של המדינה, ונמצאים בין עשרים הערכים הנצפים ביותר בויקיפדיה השנה, הם: דרגות צה"ל, יצחק רבין, בנימין זאב הרצל, בנימין נתניהו, וירושלים. למקום מיוחד בתרבות הישראלית השנה הגיעה הסדרה תאג"ד, על חובשים בגדוד צנחנים בצה"ל. תאג"ד היא הערך השלישי הכי פופולארי בחיפוש בגוגל השנה, וגם הערך השלישי הכי נצפה בויקיפדיה.

איך הישראלים מתעדכנים? ברשת החברתית קבוצת ידיעות אחרונות היא קבוצת החדשות והתוכן הוויראלית ביותר, עם העמוד של ynet שהגיע השנה למיליון אוהדים, במקום הראשון של דירוג "המזבלה" השנתי, והעמוד של ידיעות אחרונות במקום השני. למרבה ההפתעה "חדשות כיכר השבת" הוא העמוד הפופולארי ביותר אחריהם, במקום השלישי.

הישראלים אוהבים את הפוליטיקאים שלהם, או לפחות אוהבים לעקוב אחרי הפוליטיקאים שלהם ברשת. בין 20 עמודי הפייסבוק האינטראקטיביים ביותר, בדירוג "המזבלה", נמצאים הרבה עמודים של פוליטיקאים. במקום הרביעי נמצא בנימין נתניהו, עם כמעט 2 מיליון עוקבים וממוצע אינטראקציות מרשים של 9,254 לסטטוס. יאיר לפיד נמצא במקום ה-8, ושלי יחימוביץ' בעשירי.

הישראלים אוהבים לצחוק. מבין עמודי הפייסבוק האינטראקטיביים ביותר, בשני המקומות הראשונים נמצאים דפים הומוריסטיים. הראשון של דניס צ'רנוב, שכבש את הפייסבוק הישראלי עם הסרטונים הקצרים שלו, והשני של הסטנדאפיסט חן מזרחי.  גם אושיות הרשת חנוך דאום וסמיון גרפמן נמצאים ברשימה, שניהם אמנם עוסקים בנושאים פוליטיים וחברתיים, אבל קשה להאשים אותם בנימה רצינית מידי.
את המשבצות שלא מאכלסים פוליטיקאים, או סלבריטאים ברשימת עמודי הפייסבוק האינטראקטיביים ביותר, ממלאים עמודי נישה הומוריסטיים שונים. ישראלים מצייצים (6), הגיון של אישה (11), חיילים מצייצים (15) ו"כשאבא ואימא בני דודים" (24), מככבים בקצה העליון של הרשימה.

גם הסרטים שהישראלים חיפשו השנה כוללים בעיקר סרטים קלילים וקומדיות- "מסיבת נקניקיות", "דדפול" ו"ישמח חתני" הישראלי שהגיע למקום החמישי השנה בחיפושים. בטלוויזיה- "צומת מילר" ו"מטומטמת" נמצאות בין חמשת החיפושים הראשונים.

הישראלים גם אוהבים ספורט- האולימפיאדה שנערכה השנה בריו דה ז'אנרו נמצאת במקום ה-11 ברשימה של ויקיפדיה ובחיפוש השני הפופולארי בגוגל בנושא ספורט ל-2016. גם את אורי ששון, מייקל פלפס ואלונה ברקת הישראלים חיפשו השנה. המילים הספורטיביות שהישראלים הכי חיפשו השני היו יורו 2016. היורו נמצא גם במקום הרביעי בחיפושים המובילים של 2016 באופן כללי.

אבל מה שהכי עניין את הישראלים ב-2016 היה "האח הגדול". זהו החיפוש הכי נפוץ בגוגל ישראל השנה. גם הסלבריטאי שהישראלים חיפשו הכי הרבה היה המשתתף בתכנית- שי חי. הישראלים גם הכי רצו לדעת איך מורידים פוקימון גו, איך מחשבים נפח תיבה איך לצייר דברים חמודים ואיך להכין ביצה קשה, על פי גוגל.