חזרה לעמוד הקודם

תקשורת וניו מדיה בשנה שחלפה

הורדה או צפיה בנתונים:

זו השנה השישית שבה מפרסם המכון לחקר מדיה חדשים, בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל את הדוח על התקשורת, בשיתוף פעולה עם יפעת מחקרי מדיה וחברת Vigo מקבוצת יפעת, וכן חברת קאנטר מדיה מחקרי TGI .

הדוח שנערך על ידי פרופ' רפי מן וד"ר אזי לב און מציג תמונה מלאה ומקיפה של התקשורת הישראלית בשנת 2016. הדוח כולל מחקרים מקוריים לצד ריכוז נתונים ממגוון של סקרים על התקשורת שנערכו ב-2016 על ידי גורמים שונים. הדוח נועד לשמש מקור מידע מוסמך ועדכני לחוקרים, לסטודנטים ולאנשי המגזר העסקי.

הבחירות בארצות הברית שהסתיימו בניצחונו של דונאלד טראמפ ופרשת החייל היורה בחברון אלאור אזריה היו בשנת 2016 בין הנושאים הבולטים ביותר בתקשורת הישראלית. מנתונים שנאספו במהלך השנה עולה עוד כי גם משבר הדיור, מתווה הגז והמשבר בחברת אל על זכו להיקף סיקור נרחב. נושא מרכזי בתקשורת הישראלית בשנת זו היה התקשורת עצמה, ובראש ובראשונה המאבק על עתיד השידור הציבורי.

תשעת פרקי הדוח עוסקים בנושאים הבאים:

  1. סדר היום התקשורתי
  2. שימוש המדיה בישראל – נתונים ומגמות
  3. עוגת הפרסום
  4. יומן אירועי התקשורת
  5. חופש העיתונות בישראל
  6. יחסי ציבור בישראל
  7. התקשורת החרדית
  8. אמינות וייצוגיות התקשורת הישראלית
  9. ממים ותופעות אינטרנט