עוד בנושא בחירות

סיכום שנה לבחירות 2015- נתונים אודות סרטוני הבחירות בפייסבוק

בשלושת חודשי מערכת הבחירות הופקו למעלה מ-500 סרטונים, מחציתם ע"י נתניהו ובנט.תרבות הסרטונים התאפשרה הודות לתחרות הטכנולוגית בין פייסבוק ליו-טיוב (נגנים אוטומטיים, קידום סרטונים זול וכיו"ב). תרבות הסרטונים הישראלית לראשונה כללה הומור ולגלוג עצמי.מתוך 8 הסרטונים הנצפים ביותר: 4 של…

המשיכו לקרוא כתבה זו

סדרות חדשות – רדיו ומחאה באינטרנט

עם העדכונים התדירים במאגר STS מתווספות מפעם לפעם סדרות העוסקות באופנים הפחות נחקרים של השימוש ברשת. לאחרונה העלינו למאגר שתי סדרות העוסקות בתופעות נפוצות אך שאין אודותיהם הרבה מידע פומבי. הלו, מישהו שומע אותי? הסדרה הקשבה לרדיו באינטרנט מביאה תוצאות…

המשיכו לקרוא כתבה זו

עמדות כלפי מחאה באינטרנט

המכון הישראלי לדמוקרטיה מפרסם בכל שנה, מאז 2003, את מדד הדמוקרטיה הישראלית. הדוח סוקר מצב הדמוקרטיה בישראל. בשנים האחרונות הדוח כולל מספר שאלות הנוגעות לשימוש באינטרנט בהקשר הפוליטי והאזרחי. שאלון סקר מדד הדמוקרטיה  2012 הינו קצר מהשאלונים הקודמים וכלל 47…

המשיכו לקרוא כתבה זו

סדרות חדשות – פער דיגיטאלי בישראל ושימוש באינטרנט במסגרת הבחירות המוניציפליות

שבוע שעבר העלנו שתי סדרות נתונים שאסף ד"ר אזי לב-און. הראשונה שנסקור בפוסט הנוכחי עוסקת באימוץ המדיום הדיגיטאלי על ידי אנשים פרטיים בעוד השנייה מתייחסת לשימוש בו על ידי מועמדים בבחירות המוניציפליות.

המשיכו לקרוא כתבה זו

שימוש באינטרנט במסגרת הבחירות המוניציפליות 2008

מחקר שנערך על ידי ד"ר אזי לב-און תיעד וניתח את השימוש באתרי האינטרנט שעשו המתמודדים בקמפיינים לראשות הרשויות המקומיות אשר נערכו בנובמבר 2008 ב-156 רשויות והקיפו כ-600 מועמדים.המחקר מתבסס על אתרי האינטרנט של המתמודדים כמו גם על ראיונות טלפוניים עם…

המשיכו לקרוא כתבה זו

סדרות חדשות – בחירות מוניציפליות וצריכת מדיה

סקירה קצרה של שתי סדרות חדשות באתר. הראשונה עוסקת בשימוש באינטרנט בבחירות המוניציפאליות במגזר הערבי ומתייחסת להקשר הישראלי וההשוואה למצב בבחירות הכלליות. הסדרה השנייה היא סקר הרגלי גלישה ושימוש באינטרנט המעלה שאלות על התפקיד ההולך וגדל של רשת האינטרנט בכל…

המשיכו לקרוא כתבה זו

בחירות 2009 – סקר דעת קהל בנושא האינטרנט

ממצאים עיקריים - מתוך הנבדקים שדיוווחו כי הם גולשים באינטרנט רק 13.4% מהגולשים גלשו לאתרי תעמולת בחירות (מתוכם 5.3% גלשו מיוזמתם לאתרים אלו).מאלו שגלשו לאתרי התעמלוה כ-23% מצאו אותם משכנעים.כאשר נשאלו לגבי שיטת ההצבעה המועדפת עליהם בבחירות כ-34.8% ענו כי היו…

המשיכו לקרוא כתבה זו