שנת 2020 הפכה לשנת מפנה בכל הנוגע לאינטרנט. משבר הקורונה גרם לכולם להבין שהאינטרנט הנה תשתית קריטית לתפקוד יעיל של המשק בשגרה ובחירום, וכי העדר נגישות לאינטרנט איכותי ולמידע ושירותים דיגיטליים, משמעותם העמקת פערים חברתיים-כלכליים ולעיתים אף אובדן חיים. מחקרים מראים כי המיומנויות הדיגיטליות של החברה הערבית בישראל (צעירים ומבוגרים) הן בסיסיות, ולא מספקות לקידום תעסוקתי או לשיפור באיכות החיים (בריאות, צרכנות, אזרחות פעילה). על רקע האצת פיתוחם של מידע ושירותים דיגיטליים ברמה הממשלתית והמקומית, בולטים עוד יותר העדרם ואיכותם הלוקה בחסר של שירותים דיגיטליים נגישים ומותאמים תרבותית לחברה הערבית. העדר תוכן (או תוכן חלקי) נגיש ומותאם תרבותית בשפה הערבית מייצר חשדנות ותת שימוש בשירותים דיגיטליים או לחילופין פנייה למתווכים לסיוע בצריכת השירותים.
על מנת לצמצם פערים אלה, מספקי שירותים ציבוריים נדרשים לקבל החלטה אסטרטגית המגובה במחויבות ארוכת טווח, בתקצוב הולם ובתהליכי עבודה מובנים להנגשת מידע ושירותים דיגיטליים לחברה הערבית. אנו מאמינים כי הנגשת שירותים ציבוריים בערבית תעודד צריכה של השירותים ותשפר את המיומנויות הדיגיטליות למגוון צרכים נוספים, ואף תתרום לחיזוק האמון בין החברה הערבית לממסד.
במדריך זה גיבשנו בסיס ידע וכלים להנגשה איכותית של מידע ושירותים לחברה הערבית. המדריך פותח תוך היוועצות עם גורמים מהממשלה, מארגונים אזרחיים ומהשוק הפרטי.
הורידו את המדריך לעיצוב מידע ושירותים דיגיטליים לחברה הערבית
מטרות המדריך:
- לקדם אסטרטגיה של הנגשת אתרים ושירותים דיגיטליים לחברה הערבית
- לתת כלים להנגשה שפתית ותרבותית נכונה של שירותים ציבוריים לחברה הערבית
- לתת כלים להסברה, שיווק ופרסום, המותאמים לחברה הערבית
קהלי יעד:
- מקבלי החלטות בממשלה ובארגונים ציבוריים
- מנהלים בדרגי ביניים ואנשי המקצוע בארגונים ציבוריים בתפקידי ניהול אתרי אינטרנט, דיגיטל, שירות, שיווק ודוברות, רכש/מכרזים
- מנהלים בארגוני חברה אזרחית, הנותנים שירותים לחברה הערבית
שלושה שלבים בעיצוב והנגשת שירותים דיגיטלים לחברה הערבית:
אירועים
תקופת הקורונה אילצה את כולנו לעשות קפיצת מדרגה לקידום תהליכים ושירותים דיגיטליים, כמו גם לצרוך הרבה יותר מידע, מוצרים ושירותים ברשת. אך היתרון עבור רבים מאיתנו הוא החסם עבור קבוצות אחרות בחברה, שלא מצליחות למצות את הפוטנציאל של הרשת בצורה מיטבית. שותפות ייחודית של ישראל דיגיטלית, רשות התקשוב, גוינט- אלכא, [...]
סיכום וובינר 2 - הנגשת שירותים תקופת הקורונה אילצה את כולנו לעשות קפיצת מדרגה לקידום תהליכים ושירותים דיגיטליים, כמו גם לצרוך הרבה יותר מידע, מוצרים ושירותים ברשת. אך היתרון עבור רבים מאיתנו הוא החסם עבור קבוצות אחרות בחברה, שלא מצליחות למצות את הפוטנציאל של הרשת בצורה מיטבית. שותפות ייחודית של [...]
תקופת הקורונה אילצה את כולנו לעשות קפיצת מדרגה לקידום תהליכים ושירותים דיגיטליים, כמו גם לצרוך הרבה יותר מידע, מוצרים ושירותים ברשת. אך היתרון עבור רבים מאיתנו הוא החסם עבור קבוצות אחרות בחברה, שלא מצליחות למצות את הפוטנציאל של הרשת בצורה מיטבית. שותפות ייחודית של ישראל דיגיטלית, רשות התקשוב, גוינט- אלכא, [...]
תקופת הקורונה אילצה את כולנו לעשות קפיצת מדרגה לקידום תהליכים ושירותים דיגיטליים, כמו גם לצרוך הרבה יותר מידע, מוצרים ושירותים ברשת. אך היתרון עבור רבים מאיתנו הוא החסם עבור קבוצות אחרות בחברה, שלא מצליחות למצות את הפוטנציאל של הרשת בצורה מיטבית. שותפות ייחודית של ישראל דיגיטלית , רשות התקשוב, גוינט- [...]