חזרה לעמוד הקודם

אודות נטיקה וקו הסיוע לאינטרנט בטוח

מה אנחנו עושים?

מרכז נטיקה, הינו יוזמה של איגוד האינטרנט הישראלי, הפועל במסגרת קואליציה רחבה ובשיתוף עם משרדי ממשלה, גופים ציבוריים, עמותות וארגונים עסקיים המבקשים לקדם את בטחונו של הגולש. לרשות הציבור עומד קו סיוע לאינטרנט בטוח, הפועל בימים א'-ה' בין השעות 9:00 – 17:00, לייעוץ וטיפול בפגיעות רשת ובנושאים נוספים. כמו כן, מקיים מרכז נטיקה פעילות מקיפה להגברת המודעות בקרב אלפי בני נוער, הורים, אנשי מקצועות החינוך ושוטרים אודות הכלים הנדרשים לגלישה בטוחה ונבונה. הפנייה לקו הסיוע לאינטרנט בטוח ולצוות נטיקה, מתבצעת באמצעות אחת מדרכי ההתקשרות המופיעים בעמוד הבא:
https://www.isoc.org.il/netica/report

סוגי הפניות לקו החם

פייסבוק, גוגל, ופלטפורמות תוכן נוספות, מכירות בקו הסיוע לאינטרנט בטוח כגוף אמין לטיפול באלימות רשת. קשר זה מאפשר לנו להתמודד עם אתגרים של הגנה על הגולשים, ולסייע בהסרת תכנים פוגעניים. הפניות השכיחות למרכז הנן בנושאים כגון: תוכן פוגעני, המתפרסם כלפי הפונה או תוכן שנתקל בו ומעוניין לדווח עליו; פריצה לחשבונות ברשתות חברתיות – דוגמה לפנייה שכיחה הנה פריצה לפייסבוק, או פריצה לחשבון הדוא"ל,

בריונות ברשת

פניות רבות קשורות להתמודדות חברתית עם הבריונות והפוגענות ברשת, לצד תופעת השיימינג שצברה תאוצה בשנים האחרונות

פריצה

דוגמה לפנייה שכיחה הנה פריצה לרשתות החברתיות: לפייסבוק, או פריצה לחשבון הדוא"ל.

תוכן פוגעני

תוכן אינו ראוי, שעלול להכיל; פורנוגרפיה, דברי שטנה, אלימות ואיומים, פגיעה עצמית, הפחדה והטרדה, בריונות, תוכן מיני מפורש, התעללות בבעלי חיים, שימוש בסמים וכדומה. התוכן יכול להופיע ברשתות החברתיות, באתרים שונים ברשת ואפליקציות בניידים חכמים