החזירו אותם הביתה עכשיו
חזרה לעמוד הקודם

ההסטוריה של האינטרנט

התפתחות האינטרנט בשבעה צעדים

המטרה להציג לילדים את העולם הדיגיטלי שהם מכירים טוב כל כך בצורה קצת שונה, ולגרום להם לחוות פיסית החלטות וחוויות המוכרות להם מהגלישה והשימוש באינטרנט.

משך הפעילות- כשעה

מותאם לגילאים 7-10

הכנות:

  • טלפון חוט (שני גביעי גבינה מחוברים בחוט באורך 3 מטר לפחות)
  • 20/25 כדורי פלסטיק קטנים ומיכל שלא יכול להכיל את כולם (סיר/ קופסא קטנה..) או קוביות עץ/ בלונים מנופחים (לא מומלץ, רק אם אין ברירה)
  • חומרי כתיבה, ציור, והדבקה (מומלץ שיהיו בחומרים חפצים מתכתיים/ נייר כסף)
  • בקבוק עם מי שתיה
  • מיכל מדידה לנוזל
  • מחירון פרטים אישיים שיוצג בתחנה 6
  • כרטיסיות לרישום הנקודות

התחלה:

המדריך יסביר בקצרה על המשמעות של כל תחנה, יתאר מה נדרש מהמשתתפים בכל תחנה, ויגדיר שהמטרה היא להשיג יותר נקודות. עוד יוסבר לילדים שחשוב מאוד שישמרו על הפרטים האישיים שלהם לעצמם – יש לומר זאת רק פעם אחת ולא לחזור על זה שוב, עד לסוף המשחק!

יש לחלק את הילדים לזוגות*

כל צוות יבחר לעצמו שם ויקבל כרטיסיית נקודות

(*ניתן לצוות אותם גם בקבוצות של 4 משתתפים, אך יש להתאים זמנים ונקודות בהתאם)

תחנה 1

שמירת המידע (2.5 דקות)

סידור של קוביות עץ בקופסא/ הכנסת כמה שיותר בלונים מנופחים לשקית או ארגז/ כדורים לתוך שטח מוגבל מבלי שיגלשו (מומלץ ליצור שטח מוגבל)

  • משקף את הצורך לשמור על המידע באופן זמין, נגיש, תוך הכלת כמה שיותר מידע
  • הצוות מקבל נקודות כמספר הקוביות/חפצים שהצליח להכיל

תחנה 2

העברת המידע 2.5 (דקות)
  • הצוות יקבל נקודות כמספר ההנחיות שהצליח לבצע (מקסימום 4 נקודות)

העברת המסר לבן הזוג בעזרת טלפון חוט- כל משתתף יקבל 2 משימות (או פחות בהתאם למה שיאפשר הזמן)

  • קפוץ 5 פעמים על רגל אחת
  • ספור לכמה ילדים מכנסיים שחורים ודווח
  • אסוף 10 אבנים קטנות ובנה מ-5 מהן מגדל שיעמוד לפחות 5 שניות
  • איית את שמו של המדריך/ה מהסוף להתחלה

תחנה 3

חיפוש מידע (דפדפנים) המטרה היא לחזק את הצורך בהגדרות מדויקות וחיפוש בצורות שונות (5 דקות)

  • הצוות יקבל 21 נקודות פחות מספר השאלות ששאל עד שהגיע לתשובה (מקסימום 20 נקודות)

המדריך יבחר את המושג – אפשר ורצוי להשתמש במונח מעולם הגלישה והאינטרנט- כמו אפליקציה/ פייסבוק/ חרם….

תחנה 4

יצירת מידע והעברתו – (אמת או שקר) מחדד את ההבנה שלא כל מידע הוא מידע אמיתי – לא כל מה שכתוב באינטרנט בהכרח נכון (5 דקות)

  • הנקודות יינתנו בהתאם לזיהוי הנכון (מקסימום 4 נקודות)

כל משתתף ירשום על עצמו עובדה מצחיקה אמתית ואחת שיקרית- התחרות תהיה בין שני צוותים. על הצוותים לזהות אמת ושקר בצוות השני

תחנה 5

נופל ברשת (רשתות חברתיות) מאיר את המירוץ אחרי החברים ברשתות החברתיות. הצורך להתחשב ולהמתין שניה לפני העשייה (התגובה)

  • נקודה לכל סמ"ק

המטרה של חברי הצוות היא להעביר תוך 120 שניות כמה שיותר מים ממיכל אחד לאחר בעזרת קשית , הצוות יכול לבקש עזרה מאנשים אחרים. חשוב להדגיש את קיים רק כלי אחד של מים ומיכל אחד של קליטת המים.

תחנה 6

איפה הפרטיות – המחשת הקלות בה מוותרים על הפרטיות ! (5 דקות)

  • בתחנה זו הנקודות יהיו אדומות ובסוף המשחק יקוזזו מסך הנקודות שצבר הצוות. (מקסימום 30 נקודות – 15 לכל חבר צוות)

בתחנה זו יציע מנהל התחנה לקנות מהמשתתפים פרטים תמורת נקודות, חברי הצוות יחליטו אילו פרטים למכור, ירשמו כל פרט על פתק עם שם הצוות ומסרו למנהל התחנה. מנהל התחנה יציין ע"ע הכרטיסייה כמה נקודות צבר הצוות – בצבע אדום.

טבלת נקודות:

שם: 2 נקודות גיל: 2 נקודות כתובת: 4 נקודות

מספר טלפון: 3 נקודות תחביב: 2 נקודות צבע אהוב: 2 נקודות

תחנה 7

האינטרנט לאן (10/15 דקות) כל צוות שיצר דבר מה יקבל 10 נקודות!

הילדים יתבקשו להמחיש את חזונם, כיצד לדעתם יראה העולם הדיגיטלי בעוד 10 שנים. (בציור/סיפור/הצגה משחק..)

סיכום והכרזה על המנצחים: (10 דקות)

לאחר שיובהר למשתתפים מדוע בתחנה של הפרטיות קוזזו הנקודות במקום להתווסף יתכן מצב שבו יהיו לצוות/ים נקודות במינוס!!

בהצלחה!