החזירו אותם הביתה עכשיו
חזרה לעמוד הקודם

אני, האחר והכבוד שבינינו

קזבלן

"כולם יודעים אז טוב מאוד, למי יש יותר כבוד"

המטרה היא להמחיש למשתתפים באיזו קלות אנו מותרים על הצורך לתת כבוד לאחר. כיצד אנחנו מתפתים להסתתר מאחורי כוחה של הקבוצה, ולא עומדים על שלנו.

פרמטרים משפיעים: זמן/ המשתתפים/ קבלת הסמכות של המנהיג ע"י הקבוצה.

משך הפעילות: כשעה

מותאם לגילאים 10-14

בקבוצה של 8-15 משתתפים , תשתתף כל הקבוצה יחד, כאשר להצלחה במשימה יובטח פרס

בקבוצה של 15-20 משתתפים מומלץ לחלק לשתי קבוצות, להכריז על תחרות נושאת פרס בין הקבוצות ולהנחות כל קבוצה בנפרד+ שני משתתפי המטרה (ניתן לקיים בשיתוף עם קבוצה אחרת)

הכנות:

  • קוביות "לגו"/ "מגה בלוק"/ "פלי מוביל" – או כל דבר היכול לשמש לבניה.
  • אם הפעולה נעשית בחוץ, ניתן להשתמש במה שהסביבה מציעה (אבנים/עצים…)
  • סרגל
  • נייר דבק (לפעולה בחוץ)
  • דבק פלסטי (לפעולה בחוץ)
  • שני משתתפים/4 משתתפים המשתפים פעולה עם המדריך

פתיחת הפעולה:

שיחה כללית על עולם האינטרנט, כדי להגדיר מראש את סביבת המחשבה..

אסוציאציות: (10 דקות)

  • אם לא היה לי אינטרנט הייתי משחק ב-
  • אם לא היה לי אינטרנט הייתי מדבר עם חברי ב-
  • אם לא היה לי אינטרנט הייתי קורא על.. ב-

המשחק:

מטרת הקבוצה היא לבנות / ליצור בהתאם לחומרים העומדים לרשותה ועל פי הנחיות המדריך בזמן קצוב (30 דקות)

הצעות

  • מלונה 60/40 ס"מ
  • גשר ברובה 10 ס"מ ובאורך 50 ס"מ
  • בניין בן 3 קומות
  • בית בובות
  • ….

התחלה:

  • המדריך ינחה ללא ידיעת הקבוצה משתתף אחד לפרק כביכול בטעות את מה שנבנה. לבקש יותר זמן, לומר שזה בלתי אפשרי לבנות, בקיצור לפגוע בסיכוי הקבוצה להצלחה (מומלץ לבחור למשימה ילד מקובל בקבוצה)
  • המדריך ינחה אחד המשתתפים ללא ידיעת הקבוצה (גם ללא ידיעת משתף הפעולה השני) לכעוס על כל מיש שלא מצליח ובעיקר על המשתתף השני שהונחה להפריע. המשתתף ינסה לגייס את יתר המשתתפים, יציע להוציא את המשתתף האיטי מהקבוצה וכד' –תוך ציון העובדה שככה הם יכולים לחסוך זמן..

חוקים:

  • כל אחד מחברי הקבוצה חייב להשתתף בבניה.
  • רק החלטה של רוב הקבוצה על הוצאת אחד המשתתפים מהקבוצה, יכולה לשחרר מכלל זה.
  • אי שיתוף בלי החלטה- גורעת 5 נקודות
  • הוצאת משתתף – גורעת 10נקודות
  • עמידה בזמנים- מוסיפה 20 נקודות
  • הצלחה בבניה 30נקודות

הצלחה במשימה לצורך קבלת הפרס- 35 נקודות

סיכום:

המדריך יספר לקבוצה על התפקידים שקיבלו המסייעים. ישאל את המשתתפים איך הרגישו כלפי המפריע, מה גרם להם להחליט כפי שהחליטו (בהתאם למה שהתרחש בפעולה). איך חש כל צד/ האם היו נוהגים אחרת אם מישהו היה אומר משהו אחר ומתעקש…

בסופו של הדיון המדריך ישאל במה זה דומה למה שקורה באינטרנט, כיצד דברים כאלו מתרחשים ברשת? איפה הם יכולים הלהיא לידי ביטוי את מה שחשו היום לרשת?..

אם יש אפשרות- ניתן להשמיע את השיר "קזבלן"

בהצלחה!