חזרה לעמוד הקודם

דוח בזק 2019

הדו"ח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על דפוסי השימוש באינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1400 מרואיינים בגילאי 13+ מכלל המגזרים ובנוסף כלל הסקר לראשונה גם מדגם ילדים בגילאי 8-12. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, כוללים קטגוריות שונות המשקפות את תמונת המצב של החיים בישראל בעידן הדיגיטלי לשנת 2019.

מהדוח עולה כי בסוף שנת 2019 מספר הגולשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון איש. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-9 גיגה בממוצע ביום. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 76% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן, 27% מהבתים בישראל חכמים ו- 24%מהגולשים חוו מתקפת סייבר.
בנוסף, נסקרו בדוח נתונים רבים אודות תופעות והרגלים שלנו כמשתמשים, תוך סקירה של פלח אוכלוסיית הילדים מגיל 8-12, שכניסתם לפעילות ברשת מאוד משמעותית. במקביל הדוח מתמקד במספר תחומים שהפכו מרכזיים בשנים האחרונות: רשתות חברתיות, החיים ברשת, הרגלי צריכת מדיה, כלכלה וירטואלית וילדות דיגיטלית.

עיקרי הדוח:

  • 6.6 מיליון גולשים באינטרנט, בכל בית מורידים בממוצע קבצים בנפח של כ-9 גיגה ליום, 27% מהבתים בישראל חכמים וכ- 24% מהגולשים חוו מתקפת סייבר

  • אפליקציית הוואטסאפ ממשיכה להוביל עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים.  אחריה בפער ניכר פייסבוק ואינסטגרם

  • פייסבוק ממשיכה לבסס את מעמדה כרשת קהילתית ופחות אישית: כל אחד מאיתנו חבר ב-16 קבוצות בממוצע

  • הרשתות גורמות לנו להרגיש חלק מהקהילה, אך במקביל מכניסות לנו הרבה מתח ותחושת החמצה

  • מייצרים מציאות מדומה – 60% מקרב בני הנוער מודים שהם מעלים תמונות ורודות מהמציאות

  • %95 מההורים מודאגים שילדיהם יפגעו ויחשפו לתכנים פוגעניים ברשת, כאשר 75% מהם מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם

  • השיימינג בירידה – 33% מקרב בני הנוער ציינו שנחשפו לשיימינג השנה, זאת לעומת 42% בשנה הקודמת

  • המקצוע הנחשק בקרב הילדים הוא כוכב רשת

  • עובדים ברשת – 55% מקרב הילדים מייצרים תוכן ומעלים לרשת לפחות פעם בשבוע

  • פוליטיקאים שימו לב – מחצית מהנוער שינו את דעתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות

  • הצעירים מאמצים מהר יותר את האפשרות לצרוך טלוויזיה על גבי הרשת – 47% מקרב בני הנוער ציינו שהם צופים בנטפליקס

  • התחבורה השיתופית ממלאת את תל אביב – 30% מהתל-אביבים משתמשים בתחבורה שיתופית, לעומת 16% בלבד בשאר המדינה

  • קניות באינטרנט זה סטנדרט: 82% מהישראלים כבר קונים ברשת

קישור לדוח המלא