www.isoc.org.il מדריך לתובע – תביעות לשון הרע ופגיעה בפרטיות (אינטרנט) – איגוד האינטרנט הישראלי
חזרה לעמוד הקודם

מדריך לתובע – תביעות לשון הרע ופגיעה בפרטיות (אינטרנט)

המדריך המובא כאן הוא פרי יוזמה משותפת של הקליניקה למאבק בשנאה ע"ש שירה בנקי בשיתוף קרן ברל כצנלסון, ונטיקה מבית איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר).

המדריך נכתב על ידי סטודנטיות בקליניקה, שיר גולדברג, יובל שרון ומיכל גרוברגר.

למי מיועד המדריך?

המדריך מיועד עבורך, משתמש/ת האינטרנט, אשר חווית או נתקלת בביטויי לשון הרע כנגדך או בפגיעה בפרטיותך במרחב האינטרנטי, במטרה לסייע לך בהליך הגשת התביעה כנגד הפוגע בצורה הטובה ביותר.

על הקליניקה:

הקליניקה למאבק בשנאה ע״ש שירה בנקי ז״ל בשיתוף קרן ברל כצנלסון מעניקה ייעוץ וסיוע משפטיים פרטניים ללא תשלום לנפגעי הסתה וגזענות ברשת ובמרחב הציבורי ובפגיעה כתוצאה מהם, וכן מסייעת לאזרחים להבין את האפשרויות העומדות לרשותם. הקליניקה חורטת על דגלה ערכים של שמירה על חופש הביטוי לצד הגנה מפני לשון הרע, פגיעה בפרטיות והטרדות מיניות על כלל צורותיהן.

על נטיקה:

נטיקה, מבית איגוד האינטרנט הישראלי – מרכז ידע לאומי, השומר על האדם הפרטי וכבוד האדם ברשת בכל הקשור להתנהלות חברתית ואתיקת רשת.

נטיקה מובילה בנחישות קריאה ציבורית מתמשכת לשיח מכבד ונאבקת בתופעות הבריונות באינטרנט. כמו כן, מהווה גורם המסייע ומתווך בין האדם הפרטי לפלטפורמות הענק כמו גוגל ופייסבוק, בכל הקשור לסיוע בבקשות להסרת תוכן פוגעני, אלים או מבזה.

פעילות נטיקה, משפיעה על עיצוב ערכי השיח המקוון באינטרנט הישראלי והיא חלק מהמחוייבות של איגוד האינטרנט הישראלי לקידום מרחב אינטרנט ישראלי יציב, חופשי ובטוח.

קישור להורדת המדריך – מדריך לתובע – תביעות לשון הרע ופגיעה בפרטיות