בפרסום של הנציבות האירופית, הוצגו התחייבותיה של וואטסאפ, שבבעלות חברת מטא, להגברת השקיפות בשינוי תנאי השימוש שלה ובהימנעות משימוש במידע אישי למטרות פרסום. התחייבויות אלה הן פרי דיאלוג משותף עם הנציבות האירופית (European Commission) ורשויות הגנת הצרכן של האיחוד האירופי (CPC).
התחייבות זאת מצד וואטסאפ הגיעה בעקבות פניה של רשויות הגנת הצרכן האירופיות במהלך שנת 2022, בעקבות התראה של ארגון הצרכנים האירופי (BEUC) על פרקטיקות לא הוגנות בהקשר לעדכון תנאי השירות ומדיניות הפרטיות של וואטסאפ. במכתבים אלה, הנחתה ה-CPC את וואטסאפ לוודא שקיפות מול משתמשיה בנוגע למודל העסקי שלה, לרבות גילוי האם היא מפיקה הכנסות ממידע אישי של משתמשיה. דרישות אלה באות על רקע כניסתו לתוקף של ה-Digital Services Act באיחוד האירופי, שמטיל חובות שקיפות, מידתיות והוגנות בתנאי השימוש.
וואטסאפ התחייבה להסביר למשתמשיה אילו שינויים היא מתכוונת לבצע בתנאי השימוש, וכיצד השינויים בתנאי השימוש ישפיעו על זכויותיהם; להסביר באופן ברור מתי דחיית העדכונים תמנע מהמשתמשים להמשיך להשתמש בשירות; לאפשר לדחות את תנאי השימוש המעודכנים, כאשר האפשרות לדחייתם תהיה קלה ובולטת באותה מידה כמו האפשרות לאישורם; ולוודא שניתן יהיה לבטל או לדחות את ההתראות שמודיעות למשתמשים על עדכונים, ולכבד את החלטת המשתמשים ולהימנע משליחת התראות חוזרות.
וואסטאפ אישרה בנוסף שהיא אינה משתפת מידע אישי של משתמשיה עם צדדים שלישיים או חברות מטא אחרות (פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר) למטרות פרסום. ה-CPC תעקוב ותוודא שוואטסאפ מיישמת את התחייבויותיה כאשר היא תעדכן את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלה, ואף תוכל להטיל קנסות במקרה של אי-ציות. הדרישה להבהרה בעניין שיתוף מידע אישי של משתמשים באה על רקע פעולות שננקטו בחודשים האחרונים נגד שימוש במידע אישי של משתמשים למטרות פרסום על-ידי חברת האם של וואטסאפ, מטא.