חזרה לעמוד הקודם

הונאה צרכנית

פעילות צרכנית מקוונת שלא הושלמה בשל אחת מהסיבות הבאות: המוצרים שנרכשו לא התקבלו, הפרס בו זכו לא התקבל, המוצר שקיבלו אינו תואם את מה שהובטח ופרסום מטעה.

מה ניתן לעשות במקרה ונתקלתי בהונאה צרכנית ברשת?

  • ניתן לשלוח טופס תלונה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
  • מענה טלפוני ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יינתן בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00-13:00 במספר 02-6739674
  • ניתן לשלוח טופס תלונה למועצה הישראלית לצרכנות
  • לקבלת ייעוץ מעו"ד מטעם המועצה הישראלית לצרכנות ולשאלות בנושאי זכויות וסוגיות צרכניות יש להתקשר בימים א'-ה' בין השעות 10:30-12:30 לטלפון מס' 1-700-72-52-52 שלוחה 2
  • למידע נוסף על "עסקאות מכר מרחוק" מתוך אתר המועצה הישראלית לצרכנות

ספק האינטרנט מחייב אותי בקנס יציאה/רימו אותי בחוזה, מה עליי לעשות?

כיצד ניתן להקטין את הסיכויים להונאה צרכנית ברשת?

כדי להקטין את הסיכויים להונאה צרכנית ברשת חשוב לפעול בצורה שקולה ובטיחותית:

  • לעולם, אין למסור לאדם שאינכם מכירים את פרטי חשבון האשראי שלכם!
  • בדקו האם האתר אמין- לפני שרוכשים מוצר מסוים מאתר באינטרנט בדקו האם הוא קיבל ביקורות טובות מקונים נוספים.
  • ודאו כי האתר מאובטח:
    • כתובתו של אתר מאובטח תתחיל באותיות https ותלווה בתמונה של מנעול.
    • בכניסה לאזור מאובטח באתר תתקבל הודעת Secure Sockets Layer) SSL).
  • אמתו את נתוני העיסקה אל מול המשווק טלפונית לאחר ביצוע העיסקה.
  • תעדו עסקאות שערכתם באינטרנט – רצוי לתעד את התקשורת הוירטואלית מול האתר. הדפיסו את העמוד עם פרטי ההזמנה והאישור.

איגוד האינטרנט: