חזרה לעמוד הקודם

כלכלת האינטרנט בישראל – השפעת האינטרנט על התמ"ג

הורדה או צפיה בנתונים:

מחקר מקרו כלכלי שנכתב על ידי מקינזי באופן עצמאי ומומן על ידי חברת Google ישראל.

נושאים עיקריים במחקר:

  • אומדן כלכלת האינטרנט בישראל במונחי תוצר גולמי
  • רשת, איכות חיים ורווחה
  • אבולוציה במגזר העסקי
  • מדד e3 – מדידת הביצועים של ישראל בזירת האינטרנט

הערכה של היתרונות העיקריים שמעניק האינטרנט, התייחסות למגזרים: עסקים קטנים ובינוניים, בנקאות ותיירות; השוואה של ישראל עם עמיתותיה בארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD); אמצעי הגישה והתשתיות המאפשרים שימוש ברשת האינטרנט וברשתות אינטרה-נט, ואת כלל עסקאות המסחר האלקטרוני הצרכני המתבצעות במלואן ברשת. 

בהכנת המקחר הסתייעה מקינזי במגוון מקורות מידע ולמעלה מ-40 ראיונות מומחים. ביניהם הלמ"ס, בנק ישראל, מכון הייצוא, פיטנגו, IAB, MGI, OECD, WEF ועוד.