חזרה לעמוד הקודם

סקר עמדות הציבור כלפי קו תמיכה לפגיעות באינטרנט

ממצאים עיקריים –

  • 74% מתוך המרואיינים בסקר הינם בעלי חיבור אינטרנט בבית ומרבית מהמרואיינים דווחו כי ילדיהם משתמשים באופן יומיומי באינטרנט (74%), וגם הם (76%).
  • בתשובה לשאלה פתוחה, בה לא פורטו סוגי פגיעות אפשריות באינטרנט, דווחו 8% מהאוכלוסייה כי הם, בני זוגם או אחד מילדיהם, נפגעו מפעילות פוגענית באינטרנט.
  • הפגיעות העיקריות שעליהן מדווחים הנשאלים הן דואר זבל, התחזות לאדם אחר או פרופיל מזויף (לא כולל התחזות לצורך השגת מין), העלבה או הוצאת דיבה על אחרים, גניבת כספים באמצעות כרטיס אשראי או משחקי אינטרנט, ופריצה לדוא"ל וגניבת מידע.
  • מרבית הנפגעים אינם פונים לאף גורםהנפגעים מציינים כי לא היו צריכים עזרה, ואלו שהזדקקו לעזרה דווחו על צורך בעזרה מסוג חסימת אתר או איתור חברות.
  • סוג הפגיעה העיקרי אשר בגינו אנשים היו פונים לקבל עזרה הנו התחזות לצורך השגת מין, גניבת כספים, הפצת תמונות או מידע אישי, התחזות כללית.
  • הגורם המרכזי אליו היו פונים בפגיעה חברתית בילדים ונוער או בפגיעה חברתית בבעלי סמכות הם: עובד סוציאלי/פסיכולוג/יועץ חינוכי, ולאחר מכן משטרה.
  • בפגיעה של התחזות לצורך השגת מין, התחזות לאדם אחר, הפצת תמונות או מידע ברשת, וכן גניבת כספים, הגורם המרכזי שצוין הוא משטרה בעוד בפגיעה של הוצאת דיבה או העלבה, הגורמים המרכזיים אליהם היו פונים הם משטרה או עורך דין.
  • אופן הפנייה המועדף למוקד תמיכה לפגיעות באינטרנט הוא טלפון, ואחריו דואר אלקטרוני.

לקו התמיכה לפגיעות באינטרנט לחצו כאן