חזרה לעמוד הקודם

שימוש של חברי הכנסת והמפלגות ברשת האינטרנט

הורדה או צפיה בנתונים:

ממצאים עיקריים – 

  • בבחירות 2009 הקצו המפלגות המתמודדות לכנסת משאבים משמעותיים לתעמולה ברשת האינטרנט.
  • למרות ההשקעה באתרים  אלו רוב הציבור (כ-86.6%) לא גלש לאתרי המתמודדים בבחירות, מתוך אלו שכן גלשו רק 23% מצאו אותם משכנעים. 
  • מתוך 12 המפלגות בכנסת ה-18 ל-9 יש אתר אינטרנט (כ-75%), עם זאת חלק  מאתרי המפלגות לא מעודכנים על בסיס קבוע. 
  • לכ-39% מחברי הכנסת יש אתר אישי פעיל. רוב האתרים האישיים לא מעודכנים בצורה קבועה ולרוב העידכונים נעשים על ידי משרדי דוברות.
  • בשנת 2010 כ-53% מחברי הכנסת שהפעילו אתרים אישיים הפנו אליהם מהעמוד האישי שלהם באתר הכנסת (עלייה של כ-23% משנת 2009)
  • בשנת 2009 היו ל-61 מחברי הכנסת פרופילים אקטיביים בפייסבוק, מספר כפול מחברי הכנסת שתיחזקו אתרים אישיים. בבדיקה שנערכה בספטמבר 2010 מספר חברי הכנסת להם עמוד רשמי בפייסבוק עלה ל-84 ול-21 מחברי הכנסת יש חשבון טוויטר. 
  • הפעלת הפרופילים לרוב נעשית בחודשיים שלפני הבחירות וברוב המקרים הפרופיל משמש כלוח מודעות ללא אינטראקציה בין המתמודדים לבין העוקבים אחריהם.

המחקר נערך על ידי  שרון חלבה עמיר, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. 

מידע נוסף על עורכת המחקר, שרון חלבה עמיר, אפשר למצוא באתר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה