חזרה לעמוד הקודם

קצת פוליטיקה – סדרות חדשות מדצמבר 2011

השבוע העלנו שתי סדרות המתייחסות לשימושים פוליטיים ברשת. הסדרה הראשונה, שימוש של חברי הכנסת והמפלגות ברשת האינרנט,  נובעת ממחקר שערכה  שרון חלבה עמיר, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, ובדק את השימוש של נבחרי ציבור (חברי כנסת ומפלגות) במדיה האינטרנטית. הסדרה השנייה מציגה תוצאות סקר בחירות 2009 – סקר דעת קהל בנושא האינטרנט שנערך מעט לפני הבחירות הכלליות לכנסת 2009 על ידי המכון לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל-אביב

מה למדנו?

הבחירות בשנת 2009 היו הבחירות הרארשונות בהן הפנו המפלגות המתמודדות לכנסת משאבים משמעותיים לתעמולה ברשת האינטרנט.מתוך 12 המפלגות בכנסת ה-18 ל-9 יש אתר אינטרנט (כ-75%), עם זאת חלק  מאתרי המפלגות לא מעודכנים על בסיס קבוע. 

לכ-39% מחברי הכנסת יש אתר אישי פעיל. רוב האתרים האישיים לא מעודכנים בצורה קבועה, כנראה שזה קשור לכך שהפעלת הפרופילים נעשית בחודשיים שלפני הבחירות.

בבדיקה שנערכה לפני שנה (בספטמבר 2010) מספר חברי הכנסת להם עמוד רשמי בפייסבוק עמד על 84 ול-21 מחברי הכנסת יש חשבון טוויטר. 

המחקרים מצביעים על אחוז נמוך (13.4%) של הגולשים אשר דיווחו כי גלשו לאתר אינטרנט של חבר כנסת או מפלגה (מיוזמתם או בעקבות פרסום) ומתוך אלו שאכן גלשו רק כ-23% מצאו אותם משכנעים.

נתון אחד בפוסט הזה שצפוי לעלות עם הזמן הוא מידת השכנוע של אתרי התעמולה. הילדים של היום הם המבוגרים של מחר, ו-39% מהילדים של היום (לפחות באנגליה) מאמינים שהמידע שהם מוצאים באינטרנט תמיד נכון!

קריאה נוספת

מה קורה בצד השני של המתרס? מאמר של ד"ר כרמל ויסמן מציג את המצב של בלוגיים פוליטיים בישראל (השידור הציבורי פוגש את ההסתדרות המקוונת: תפקידם והשפעתם של בלוגים פוליטיים בישראל).

 

מכירים נתונים נוספים על השימוש של הפוליטיקה הישראלית ברשת האינטרנט? מכירים נתונים אחרים שעדיין לא הצגנו במאגר? צרו קשר!