חזרה לעמוד הקודם

סקר עמדות תלמידים כלפי למידה מקוונת

הסקר מהווה מדגם ארצי מייצג וכלל 300 תלמידים הלומדים בכיתות יא-יב (עם חלוקה שווה בין המינים ובן שכבות הגיל).

כאשר נשאלו על הבעיות העיקריות המונעות שימוש אפקטיבי במחשב ובאינטרנט בבית הספר ציינו-

  •  73% כי אין הקצאת שעות מספקת במערכת השעות לשימוש במחשבים.
  • 51% כי האינטרנט איטי ומקשה על שימוש יעיל ונוח במחשבים בבית הספר.
  • 47% כי המורים בבית הספר אינם מעודדים שימוש במחשב ובאינטרנט ואינם מטילים עליהם עבודות המצריכות שימוש בטכנולוגיה.
  • 45% כי קיים מחסור במחשבים.

לדבריהם, בית הספר היה יכול להקל עליהם את השימוש במחשב לצורך הכנת שיעורי בית ועבודות, אילו היה מאפשר או מספק להם:

  • גישה לא מוגבלת לאינטרנט מכל מקום בבית הספר (73%).
  • גישה לפעילויות מתוקשבות של בית הספר מכל מחשב בבית הספר ובבית (71%).
  • כלים לתקשורת עם המורים (65%).
  • כניסה לאתרים של רשתות חברתיות בבית הספר (62%).
  • התחברות לרשת הבית-ספרית מהמחשבים הניידים האישיים שלהם (59%).
  • שימוש במחשבים הניידים האישיים שלהם בזמן השיעור (56%).

92% מהנשאלים משתמשים במחשב לצורך הכנת שיעורי בית ועבודות. מהם:

  • 90% מחפשים מידע בוויקיפדיה ו/או באתרים אחרים.
  • 84% מתקשרים עם תלמידים אחרים באמצעות דוא"ל, ו-62% עושים זאת עם המורים.
  • 84% כותבים עבודות ומשימות.
  • 75% מורידים מהרשת סיכומים שעוזרים להם בהכנת שיעורי בית ועבודות.
  • 66% מתרגלים באמצעות שאלות/תרגילים ברשת לפני בחינות המגן ובחינות הבגרות.
  • 58% מחפשים מידע בפורטל בית הספר (כמו הודעות מהמורים או מצגות).

במענה לשאלה אילו שימושים לצרכים לא-לימודיים הם עושים במחשב ענו –

  1. לפחות 86% ענו כי הם מתקשרים עם אחרים באמצעות דוא"ל או תוכנות ממסרים
  2. 83% פעילים באתרי רשתות חברתיות.
  3. 78% מעלים או מורידים סרטוני וידאו, תמונות וכדומה לאינטרנט וממנו, ו-36% גם יוצרים או עורכים סרטוני וידאו או קטעי מוזיקה לצורך העלאתם לאינטרנט.
  4. 68% משתתפים במשחקי רשת.