חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – גלישה סלולארית של חיילים ושימוש באתרי קופונים

סקירה קצרה של סדרות חדשות באתר. שתי הסדרות שמקורן במכון פאנלס מציגות נתונים אודות הרגלי השימוש של ישראלים באינטרנט.

 איך חיילים גולשים באינטרנט?

הסדרה סקר שימוש באינטרנט סלולארי על ידי חיילים מציגה ממצאי סקר שנערך בקרב 250 חיילים. מהממצאים עולה כי קיים פער באופן השימוש באינטרנט סלולארי, צריכת מדיה ושימוש ברשתות חברתיות בין חיילים המשרתים ביחידות השדה ובסיסים סגורים לבין החיילים המשרתים בבסיסים פתוחים ובעורף. כך למשל, כ-12.9% מהחיילים המשרתים בבסיס סגור דיווחו כי השימוש העיקרי שלהם במכשיר הסלולארי הינו גלישה באינטרנט (ביחס ל-5.4% מהחיילים בבסיס פתוח).

בטח לא תופתעו לשמוע כי פייסבוק הינו אתר האינטרנט המועדף על חיילים, ול-92.4% מהחיילים בסקר יש חשבון ברשת החברתית. עם זאת, לא כל החיילים נוכחים ברשת החברתית באינטנסיוויות שווה – בסקר נמצא פער בין מספר החברים הממוצע ברשת החברתית בין חיילים המשרתים בבסיס פתוח ובסיס סגור (503 לעומת 376, בהתאמה) ובין תפקידים שונים בצבא – לחיילים ביחידות עורפיות מספר החברים הגבוהה ביותר באתר פייסבוק, עם ממוצע העומד על 489 חברים.

עוד עולה מהסקר כי האינטרנט מאפשר לחיילים לצרוך סדרות טלוויזיה וסרטים (גם אם בצורה לא חוקית) בדרך שלא התאפשרה בעבר – כ-73% מהחיילים הורידו מרשת האינטרנט סדרות או סרטים, ו-25.3% עושים זאת באופן קבוע. בנוסף, נמצא כי אמצעי האזנת המוסיקה המועדף על חיילים הוא באמצעות אתר Youtube, המשמש 78.1% מהחיילים בבסיס פתוח ו-57.2% מהחיילים בבסיס סגור, ורק לאחר מכן רדיו, שירים שהורדו מאתרי שיתוף קבצים וקניית אלבומים (בסדר זה). נתונים אלו מציגים מעבר מאמצעי צריכת מדיה מסורתיים (שמיעת רדיו וצפייה בתוכניות טלוויזיה לפי לוח השידורים) לעבר אמצעים המאפשרים צריכה לפי דרישה (on demand) ובאמצעות הרשת הסלולארית.

ישראלים וקופונים, סיפור אהבה

הסדרה בחינת הרגלי רכישה ושימוש בקופונים מאתרי קניה חברתית ברשת מציגה ממצאי סקר שנערך בקרב 565 מרואיינים אודות היקף השימוש והצריכה בקופונים ואתרי קופונים באינטרנט. מהסקר עולה כי מחצית מהגולשים רשומים לאתר קניה חברתית המציע קופוני הנחה וכמחצית מאלו הרשומים רוכשים קופון לפחות אחת לחודש. 

אף שהישראלים נחשבים לצרכנים שאינם רוכשים דברים ישירות דרך האינטרנט מסתבר שהם כן רוכשים קופונים וכי אינם נמנעים מקנייה חוזרת – כ-44% מרוכשי הקופונים מוציאים מעל 100 ש"ח בחודש על כך.

עם זאת, נראה כי המגמה הנוכחית אינה חורגת מקניית קופונים ואינה פורצת דרך לשווקים אחרים. השימוש הנפוץ ביותר בקופונים הינו בבתי קפה ומסעדות ולאחר מכן כרטיסים לפארקים ותערוכות, לפחות במועד זה נראה כי הישראלים רוכשים בעיקר שרותים דרך הקופונים ואינם סומכים על עסקאות ברשת בכדי לרכוש מוצרים יקרי ערך ואלקטרוניקה.