חזרה לעמוד הקודם

מאגר מידע אינטראקטיבי על אינטרנט סלולארי

נתונים אודות השימוש באינטרנט סלולארי ומכשירי סלולר חכמים המחולקים ל-5 קטגוריות (חדירה, אופני התנהגות, פעולות, מסחר ופרסום). באתר ניתן לבצע חיתוך של הנתונים לפי קבוצות גיל, מין, אינטנסיביות שימוש ומדינה. בנוסף האתר מאפשר ליצא את הנתונים בדרכים שונות (תמונה, אקסל או קובץ CSV)

הסקר נערך על מדגם מייצג של 1000 נבדקים בעזרת שאלונים באינטרנט, סקרים טלפונים וסקרי פנים אל פנים. המיזם כולו הינו תוצר של שיתוף פעולה בין חברת Google, Ipsos וארגון ה-MMA (איגוד השיווק הנייד).

 להלן הקטגוריות עם ממצאים מעניינים מתוך כלל הנתונים שאפשר להפיק באתר –

 חדירה

בקטגוריה זו מידע על חדירה של מכשירים חכמים וותק השימוש בהם.

  • אחוז החדירה הכללי של מכשירי סלולר חכמים, בישראל נמצאה חדירה של 31%
  • כ-77% מהמשתמשים במכשירים חכמים דיווחו כי זהו המכשיר הראשון שלהם מסוג זה
  • כ-53% מהמשתמשים החלו להשתמש במכשיר חכם עד כחצי שנה לפני ביצוע הסקר

התנהגות

הקטגוריה מכילה מידע על שימוש באינטרנט, אופני שימוש במכשיר, מהיכן משתמשים במכשיר ועמדות בנושאים אלו.

  • כ-36% מהמשתמשים העריכו כי הזמן בו הם משתמשים במכשיר לאורך היום יעלה בעתיד בעוד 50% העריכו כי יישאר ללא שינוי.
  • כ-51% מהמכשירים הסלולאריים החכמים שימשו לגלישה באינטרנט מעל 3 פעמים ביום, בכ-23% מהמכשירים  המשתמשים גלשו בין 2 ל-3 פעמים ביום וב-17% מהמכשירים שימשו לגלישה באינטרנט פעם אחת ביום.
  • כ-76% מהמשתמשים השתמשו במכשיר בכדי לגלוש לאתרי אינטרנט, 67% קיבלו או שלחו הודעות דוא"ל, 65% ערכו חיפוש אחר מידע ברשת, 65% השתמשו ברשתות חברתיות, 48% השתמשו במפות, 45% חיפשו מוצר ו-19% מהמשתמשים השתמשו במכשיר לחיפוש עבודה ומספר דומה לחיפוש דירות או בתים להשכרה\מכירה.
  • כ-95% מהמשתמשים השתמשו במכשיר מהבית, 83% ממקום העבודה, 81% בדרך ממקום למקום ו-58% בעת הימצאותם בחנות.
  • כ-66% הסכימו עם האמירה כי המכשיר החכם שלהם מספק להם תשובה מהירה לשאלה כשהם זקוקים לתשובה מידית. כמו כן כ-73% דיווחו כי המכשיר משמש אותם להעביר את הזמן בעת המתנה וכ-60% דיווחו שהם רואים את עצמם כאנשים מודרניים ומרגישים כי ראוי שיהיה להם חיבור לאינטרנט במכשיר הנייד.

פעילות

הקטגוריה מכילה  נתונים על שימוש באפליקציות, שימוש בשני מכשירי מידע במקביל, חיפוש אינטרנטי, פעילות ברשתות חברתיות, חיפושים מקומיים, חיפושי ווידאו, שימוש בדוא"ל ועמדות בנושאים אלו.

  • כ-62% מהמשתמשים משתמשים באופן תדיר במכשיר החכם בכדי להשתמש באתרי רשתות חברתיות ביחס ל-49% מהמשתמשות.
  • כ-43% מהמשתמשים התקשרו לבית עסק בעקבות חיפוש מקומי שהם ערכו מהמכשיר החכם וכ-34% ביקרו בבית העסק.
  • בעוד כ-67% מהמשתמשים משתמשים באופן תדיר במכשיר החכם לשליחת וקבלת דוא"ל רק 41% מהנשאלים דיווחו כי הם משתמשים במחשב נייח בכדי לבצע פעולות אלו באופן תדיר.
  • כ-38% מהנשאלים היו מעדיפים לוותר על הטלוויזיה שלהם מאשר על המכשיר החכם וכ-30% היו מעדיפים את המכשיר על פני המחשב האישי.

צרכנות

בקטגוריה זו נתונים אודות רכישות התבצעות דרך המכשיר החכם, חיפוש מידע והשוואת מחירים ועמדות בנושאים אלו.

  • כ-21% מהנשאלים בגילאי 18 עד 29 ביצעו רכישה דרך המכשיר החכם, כ-32% מהנשאלים בגילאי 39 עד 49 ו-24% מהנשאלים מעל גיל 50.
  • 48% מהנשאלים השתמשו במכשיר החכם שלהם בכדי לחפש מידע אודות מכשיר אלקטרוני שרצו לרכוש, 48% ביררו אודות כרטיסים, 27% ביררו אודות פרטי לבוש ורק 20% ביררו במכשיר שלהם מידע אודות מצרכים לבית.
  • כ-39% מהנשאלים הסכימו עם האמירה כי בעת קניות הם מביאים את המכשיר החכם בכדי להשוות מחירים ולחפש מידע על המוצרים ו-31% מהנשאלים דיווחו כי שינוי את דעתם אודות מוצר בחנות פיזית או מקוונת בעקבות מידע שהם אספו מהמכשיר החכם שלהם.

פרסומות

בקטגוריה זו נתונים אודות חשיפה ומודעות לפרסומות שהוצגו במכשיר החכם, באיזה חלק בממשק הופיעה הפרסומת ועמדות בנוגע לפרסום במכשיר החכם.

  • 23% לחצו על פרסומת במכשיר החכם ו-13% גלשו לאתר שפורסם במודעה.
  • 19% מהנשאלים השתמשו בקופון שהורידו למכשיר החכם בכדי לרכוש מוצר בחנות פיזית.
  • 32% מהנשאלים לא היו מסרבים לקבל פרסומות במכשיר החכם אם בתמורה היו מקבלים פרסים או מתנות. 

 

דוגמה לדרך הצגת הנתונים באתר