חזרה לעמוד הקודם

שימוש באינטרנט לגיוס עובדים והשמה 2011

דוח מקורות הגיוס 2011 הוא דוח מחקר על תעשיית כוח האדם וההשמה בישראל. הדוח מכיל ממצאים אודות השימוש של חברות עסקיות ברשת האינטרנט לגיוס כח אדם והינו מבוסס על סקר עליו השיבו יותר מ-300 אנשי משאבי אנוש, גיוס ומנהלים ממגזרים שונים. הנתונים מספקים מידע על ההיקף והדרך בה חברות מנצלות את הרשת כדי למצוא עובדים.  להלן ממצאים עיקריים מתוך הדוח –

  • חלוקת מקורות הגיוס מראה כי בעוד שנרשמה ירידה במרכזיותן של חברות ההשמה (שחלקן ירד בשנה האחרונה מה 27% ל-17%) וגיוס מכרי עובדים (מ-28% ל-24%) הרי שחלקם של אתרי הדרושים עלה (מ-26% ל-33%) כמו גם הרשתות החברתיות (מ-5% ל-7%) ואתרי הבית (מ-4% ל-6%).
  • מהסקר  עולה כי 61% מהחברות משתמשות באתרי רשתות חברתיות לצרכי גיוס עובדים. 63% מהחברות אשר מגייסות עובדים דרך רשתות חברתיות עושות זאת דרך פייסבוק, 55% עושות זאת דרך Linked in ו-26% מפרסמות בפורומים מקצועיים.
  • בסקר דווח על 69% הצלחה בגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות (בכלל המדגם) כאשר בארגונים הגדולים מ-500 עובדים נרשמה הצלחה ב-78% מהארגונים.
  • עוד עולה מהסקר כי ל-55% מהארגונים יש עמוד פייסבוק ו-76% מהארגונים שנדגמו מאפשרים לכל העובדים גישה לאתר פייסבוק.