חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – הרגלי גלישה, עמותות בתחום האינטרנט ושימוש ברשת לגיוס עובדים

לאחרונה הוספנו לאתר סדרות העוסקות בזוויות שונות של האינטרנט בישראל – מהרגלי השימוש של גולשים פרטיים והשימוש של עסקים ברשת לגיוס עובדים ועד לעמותות העוסקות\פועלות באינטרנט. 

צרכנות 2.0 ושרותי בנקאות כשירות המקוון המוביל

הסדרה מאגר אינטראקטיבי אודת הרגלי התנהגות של גולשים מציגה את הסקר TNS Digital Life הבודק התנהגות גולשים במדינות שונות ברחבי העולם. הסקר, הנערך פעם בשנה, מציג נתונים שונים על הרגלי הצריכה של הגולשים המאפשרים השוואה בין לאומית. השנה הסקר התמקד בתהליכי צרכנות בעולם המקוון בצורה רחבה יותר מסקרים רגילים. תוצאות הסקר מוצגות בעזרת סדרת גרפים אינטראקטיביים המאפשרים לסנן את הנתונים שנאספו לפי מדינה, תחום צרכנות, גיל, מין ועוד (בהתאם למדד).

במסגרת הסקר נבחנו בין השאר הרגלי הגולשים בכל הקשור לכתיבת ביקורות ברשת ונמצא כי 48% מהנשאלים כתבו הודעה באתר אינטרנט אודות מותג אך רק 32% נותנים אמון בתגובות והמלצות של אנשים שאינם מכרים. כמו כן הסקר בחן את תהליך הקנייה של נשאלים מישראל ומצא כי קונים מישראל המחפשים מוצרים, מידע על מוצרים וחנויות בהן ניתן לקנות את המוצרים נחשפים ליותר מקורות ברשת האינטרנט מאשר מחוץ לה. נקודה אחרונה מהסקר שכדאי לשים לב אליה היא כי השרות הנפוץ ביותר בו משתמשים גולשים מישראל הינו שרותי בנקאות מקוונת ורק לאחר מכן צפייה בקטע ווידאו ברשת.

 איך חברות מוצאות עובדים חדשים? בעזרת פייסבוק!

הסדרה שימוש באינטרנט לגיוס עובדים והשמה מציגה את עיקרי דוח מקורות הגיוס 2011 של חברת HDR. הדוח מבוסס על סקר שנערך בקרב 300 אנשי משאבי אנוש וגיוס מארגונים בגדלים שונים. הדוח מספק הצצה למגמות המתרחשות בעולם גיוס העובדים וההשפעה של הרשת על תהליך זה.

ממצא לדוגמה מהסקר הוא כי בעוד נרשמה ירידה בשימוש בחברות ההשמה חלה עלייה בשימוש באתרי דרושים, רשתות חברתיות וגיוס דרך אתר הבית של החברה. עוד עולה מהסקר כי 61% מהחברות משתמשות באתרי רשתות חברתיות בכדי לגייס עובדים עם אחוזי הצלחה של 69% בכלל המדגם ו-78% הצלחה בקרב ארגונים בעלי למעלה מ-500 עובדים. נראה כי הנתון המפתיע ביותר הוא כי הרשת החברתית הנפוצה ביותר לגיוס עובדים היא פייסבוק עם 63% ורק לאחר מכן רשת LinkedIn עם 55%  (אף שזו נועדה לצרכים אלו).

אחסון אתרים ועמותות שעוסקות בתחום

בנוסף העלנו בחודש שעבר סדרה העוסקת בעמותות הפועלות בתחום האינטרנט כפי שאלו עולות מהחיפוש באתר Guidetar.org.il (פרויקט משותף למשרד המשפטיםיד הנדיב וג'וינט ישראל ומופעל על ידי חברת NPTech).  האתר מספק מידע על עמותות בישראל החל מפרטים כלליים ועד דוחות פעילות ודוחות כספיים כפי שאלו מוגשים לרשם העמותות. בהקשר של מאגר STS ניתן למצוא באתר עמותות העוסקות באינטרנט כעיסוקן המרכזי או המתייחסות לרשת האינטרנט במטרותיהן או בפעילותן.

הסדרה האחרונה היא סדרת סטטיסטיקות אחסון אתרים בישראל – כמות ונתח שוק המספקת מידע על חברות הנמצאות בישראל מאחסנות אתרים בעלי שם מתחם בדרגה העליונה (com, net, org, biz, info). מהנתונים עולה כי אין חברה מרכזית השולטת בשוק וכי נתח השוק המירבי עומד על 6.7%. עם זאת חשוב לזכור כי מדובר בשמות מתחם בינלאומיים ולא ישראלים ולכן הנתונים אינם מספקים לנו מידע אודות האחסון של אתרים הרשומים בסיומות שם המתחם il.‏ ‏ומאוחסנים בישראל.