חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – בטיחות ילדים, נשים במדיה החברתית ותמונת מצב כללית

הסדרות האחרונות שהוספו לאתר מספקות תמונת מצב של האינטרנט הישראלי. הסדרות עוסקות בנושאים הבאים: היבט הטכני – כגון שימוש ברוחב פס וגלישה סלולרית; הרגלי השימוש של נשים במדיה החברתית ובאינטרנט בכלל; בטיחות של ילדים בעת הגלישה ברשת ותפיסות ההורים שלהם את הנושא.

תמונת מצב של האינטרנט – סוף שנת 2011

הסדרה דו"ח The State Of The Internet – התפלגות השימוש ברוחב פס, גלישה סלולרית ומדדים נוספים מביאה נתונים שנאספו על ידי חברת Akamai ומוצגים בדו"ח השנתי שלה. החלקים בדו"ח המתייחסים לישראל מציגים תמונת מצב על פיה המהירות הממוצעת של גולשי האינטרנט היא 4.2 Mbps, נתון הממקם את ישראל במקום ה-33 בעולם. ממוצע זה מבטא חלוקה בה ל-79% ממשתמשי האינטרנט מהירות חיבור הגבוה מ-2 Mbps. 

דוגמה להצגת נתונים מהדוח – מהירות חיבור ממוצעת בישראל בין השנים 2007 ל-2011:

בגראף ניתן לראות טיפוס איתי של מהירות החיבור הממוצעתבישראל מ-3000 kbps ברבעון השלישי של 2007 למעל 4,000 ברבעון הרביעי של 2011

באתר Akamai אפשר למצוא ויזואליזאציות שונות של הנתונים בדוח.

נתונים על בטיחות ילדים בעת הגלישה ברשת

כבר כתבנו בעבר על נושא הפרטיות והבטיחות של ילדים ברשת, אבל כל מקבץ נתונים נוסף מאפשר לנו להבין טוב יותר את ההזדמנויות והסכנות בנושא. הסדרה  בטיחות גלישה באינטרנט ומודעות ההורים על פעילות הילדים מביאה נתונים ממחקר שערכה חברת שילוב מילוורד בראון עבור גוגל. הייחודיות של המחקר הנוכחי נמצאת בהשוואה שנערכה בין תפיסת ההורים לבין דיווחי הילדים אודות הרגלי הגלישה שלהם. מהנתונים עולה כי רוב ההורים נוטים להערכת חסר ביחס לזמן שילדיהם מבלים ברשת.

מדדים המציגים את שכיחות ביצוע פעולות שונות על ידי ילדים בגילאים שונים ואת הערכת ההורים שלהם בנושא

עוד נמצא בסקר כי כ-88% מההורים, 86% מבני הנוער ו-84% מהילדים קיבלו הדרכה בנושא בטיחות והרגלי גלישה נכונים באינטרנט. בעוד אצל בני הנוער מקום ההדרכה הנפוץ ביותר היה במסגרת בית הספר (74%) אצל ילדים ההדרכה הנפוצה ביותר הייתה  על ידי קרובי משפחה (71%) – נראה כי קרובי המשפחה אינם ממתינים למערכת החינוך ומדרכים את הילדים על שימוש נבון ברשת בעצמם.

מה נשים עושות במדיה החברתית

בעבר העלנו למאגר סקרים שהתייחסו לפערים בין גברים ונשים בשימוש באינטרנט אך הסדרה  סקר נשים במדיה החברתית מביא מחקר המתמקד כולו בנשים. הסקר, שנערך על ידי Zeta-tools, בחן את אופני השימוש של נשים באינטרנט ובמדיה החברתית. במקום החלוקה המוכרת של נשים וגברים תמצאו בנתונים אלה חלוקה לקבוצות גיל של נשים.

מהסקר עולה כי העלייה בפופולאריות הקניות באינטרנט אינה פוסחת על נשים וכי 33% מהנשאלות רכשו מוצרים באינטרנט בחודש שקדם לסקר. עוד נמצא בסקר כי ל-81% מהנשים בגילאי 25 עד 35 יש פרופיל פייסבוק. רק 39% מהנשאלות חברות של בני הזוג שלהן בפייסבוק (נתון זה אינו מעיד על סטטוס מערכות היחסים שלהן) וכי רק 11% חברות של הבוס שלהן באתר.

נתון מעניין נוסף הוא מקום השימוש באתר פייסבוק – 47% מהנשים בודקות או מעדכנות את הפרופיל לפי השינה, 41% עושות זאת ממקום העבודה ו-20% עושות זאת במהלך צפייה בטלוויזיה.