חזרה לעמוד הקודם

צריכת מדיה והיחס לפייסבוק במגזר הערבי

הורדה או צפיה בנתונים:

סקר טלפוני שנערך בקרב 400 משיבים דוברי ערבית המהווים מדגם מייצג של גיל, מין וחלוקה גיאוגראפית במגזר הערבי. הסקר ביקש לבחון את הרגלי צריכת המדיה במגזר הערבי תוך התמקדות באתר פייסבוק, העמדות כלפי חשיפה באתר והשפעת האתר על הציבור הערבי בישראל. להלן הממצאים העיקריים מהסקר –  

  • 71% מהנשאלים גולשים באינטרנט. במדגם נמצאו פערים בין גברים (76% ) לנשים (66%) ובין צעירים בגילאי 18 עד 29 (97%) לעומת האוכלוסייה מעל גיל 50 (39%). בנוסף נמצא כי באזור המשולש ובערים מעורבות אחוז האוכלוסייה המשתמשת באינטרנט גבוהה מאשר בנגב ובגליל (80%, 72% ו-67% בהתאמה).דוגמא להצגת הנתונים במסמך:  עמודות המייצגות את המשתנים הדמוגרפיים השונים (גיל, מין ומקום מגורים) ומחולקות לפי תדירות השימוש שדווחו על ידי המשיבים
  • האינטרנט משמש כערוץ צריכת החדשות העיקרי של האוכלוסייה הצעירה (82% מהצעירים בגילאי 18 עד 29) והמקור השני הכי נפוץ לאוכלוסייה בגילאי 30 עד 49 (עם 58% מהמשיבים המסתמכים על הרשת כערוץ העיקרי או המשני).
  • מתוך שימושי האינטרנט בסקר, הנפוץ ביותר הוא צריכת חדשות (62%) ולאחר מכן צפייה בסרטונים (35%), גלישה באתר פייסבוק (32%) וצפייה בסרטים (29%).
  • בנוסף ניתן למצוא בסקר אחוזי תמיכה והתנגדות לשימוש בפייסבוק לפי גיל, מין ומיקום גיאוגרפי כמו גם תפישות לגבי חופש הביטוי ומעמד האישה בהקשר של הרשת החברתית פייסבוק.