חזרה לעמוד הקודם

שימוש עסקים קטנים ובינוניים ברשת האינטרנט

בסקר, שנערך על ידי משרד התמ"ת, רואיינו מנהלי 526 עסקים קטנים ובינוניים (המעסיקים בין עובד אחד ל-80 עובדים) המהווים מדגם מייצג לכלל העסקים הקטנים והבינוניים בישראל (הכוללים כ-425,000 עסקים). העסקים נבחרו מתוך כ-100,000 עסקים בקובץ דן אנד ברדסטריט העדכני נכון לינואר 2011, בשיטה של מדגם שכבות אקראי, לפי הענף וגודל העסק. להלן הממצאים העיקריים מהסקר הקשורים להתנהלות העסקים באינטרטנט –

  • 78.6% מהעסקים הקטנים והבינוניים משתמשים באינטרנט ובדואר אלקטרוני. נתון זה עולה במתאם עם כמות העובדים (כפי שניתן לראות בטבלה מטה) .
  • הפרסום באינטרנט הוא האמצעי השני הכי נפוץ לשיווק עסקים קטנים ובינוניים אחרי פרסום מפה לאוזן. יוצאת דופן היא השתתפות של עסקים עם 21 עובדים ומעלה בכנסים ותערוכות כאמצעי הפרסום השני הכי נפוץ ורק לאחריו הפרסום באינטרנט.
  • הפרסום באינטרנט נתפס כאמצעי הפרסום השני הכי יעיל לעסקים קטנים ובנוניים לאחר פרסום מפה לאוזן.
  • רק 25.2% מהעסקים משתמשים באתרי האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ו\או משרד התמ"ת. מתוך אלו שהשתמשו הערכת האפקטיביות הממוצעת היא 2.35 (מתוך 5).
נתונים נבחרים מתוך הסקר

נתון \ כמות עובדים

1 עד 2

3 עד 5

6 עד 10

11 עד 20

מעל 21

משתמשים באינטרנט ודואר אלקטרוני

74.7%

82.3%

86.7%

85.6%

98.3%

משתמשים בפרסום באינטרנט

62.7%

63.2%

68.8%

62.8%

82.1%

שיעור המשתמשים באתרי משרד התמ"ת*

24.5%

22%

48.9%

29%

8%

הערכת אפקטיביות ממוצעת של האתרים**

2.57

2.4

2.41

1.56

2.35

* אתר הסוכנות לעסקים קטנים ו\או משרד התמ"ת

** (בין 1 = כלל לא אפקטיבי ל-5 = מאוד אפקטיבי)