חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – צרכנות מקוונת ושיוך גיאוגרפי לפי כתובת IP

לאתר נוספו לאחרונה סדרות העוסקות בצריכה מקוונת וסדרה העוסקת בשיוך כתובות IP למיקום גאוגרפי.

מי קונה מה באינטרנט

הסדרה סקר צרכנות מקוונת – 'אינדקס מסטרקארד' 2012  מציגה מחקר שערכה חברת מסטרקארד  וכלל 500 נשאלים. מהמחקר עולה כי חלה עלייה של 20% ברכישות באמצעות כרטיס אשראי דרך רשת האינטרנט וכיום 63% ממחזיקי הכרטיסים מבצעים דרכם רכישות מקוונות. נראה כי למרות החשש מביצוע רכישות באינטרנט יתרונות המחיר, הנוחות, המהירות והאפשרות להשוואת מחירים ממשיכים לדחוף קונים לעבר המדיום המקוון.

הסקר גם מספק הצצה להרגלי הצריכה המקוונת השונים של קבוצות דמוגרפיות – למשל צעירים (בגיל 18 עד 29) רוכשים יותר כרטיסים לאירועים מאשר קבוצות הגיל האחרות בזמן שמבוגרים רוכשים יותר כרטיסי טיסה ואירוח במלונות מאשר צעירים.

ספר לי מה כתובת ה-IP שלך ואגיד לך מאיפה אתה מחובר לרשת

הסדרה שיוך גאוגרפי של כתובות IP מציגה את מאגר Geolite הפתוח לציבור ומתוחזק על ידי חברת Maxmind. המאגר מאפשר לשייך כתובות IP למיקום הגיאוגרפי שלהן ברמת המדינה או העיר.

כיצד ניתן לשייך מיקום לכתובת IP? הדבר נעשה על ידי קשת של אמצעים כאשר מקור המידע המרכזי הוא חלוקת כתובות ה-IP לרשמי האינטרנט המקומיים (LIR). מידע נוסף מגיע מהמשתמשים ואמצעים אחרים – זאת הסיבה המרכזית שהמאגר מדויק רק ברמה של 99.5%.

את המאגר ניתן להוריד למחשב או לחלופין, במידה ואתם מעוניינים להשתמש בו למטרות פיתוח, ניתן להוריד קובץ Binary ולהשתמש במסמכי ה-API שהחברה מספקת (רק אל תשכחו לתת קרדיט בהתאם לתנאי השיתוף).