חזרה לעמוד הקודם

דוח ממשל זמין 2012

דוח ממשל זמין 2012 סוקר את פעילות ממשל זמין, משרדי הממשלה והרשויות בישראל (כ-45 במספר) בשנת 2011 בכל הנוגע להנגשת השירות הציבורי.

השנה הדוח אינו מכיל רק מידע כמותי אלא גם מדדים המאפשרים השוואה בין המשרדים והרשויות הנתונים שירות לציבור. הניקוד של המשרדים נחלק בין מדדים של טפסים מקוונים, תשלומים מקוונים, שירותים מקוונים, שירות לקוחות וערוצי מענה ותקשורת עם הציבור ורשתות חברתיות, תוכן חובה באתרי הממשלה, ערוצי הפצה מקוונים, נגישות (כולל תמיכה בדפדפנים) ושפות. צורת השקלול שונה בין משרדים המספקים שירות לבין משרדי מנהל, מטה ומידע. להלן מספר ממצאים מהדוח –

  • השנה המשרד עם ממוצע הכניסות החודשיות הגבוה ביותר הוא משרד החוץ (עם 1,319,671) ואחריו מנהל מקרקעי ישראל (876,311) והשירות המטאורולוגי (800,000).
  • המשרד המוביל בערוצי המענה לציבור בקטגוריית השירות הוא משרד התעשיה המסחר ותעסוקה שקיבל את הניקד המלא בדואר אלקטרוני, טופסיי פניה, רשימת דיוור, פורומים מענה טלפוני. בתת הקטגוריה של RSS המשרד המוביל הוא משרד התחבורה ובערוצי המענה הנוספים (Twitter, Facebook, Flickr ו-Youtube) מוביל משרד החינוך. 
  • להלן עשרת המובילים בשתי טבלאת דירוג המרכזיות למשרדים ורשויות – 
דירוג עשרת המובילים בקטגוריית השירות
דירוג משרד ציון
1 משרד התעשיה המסחר ותעסוקה 72%
2 משרד החינוך 70.3%
3 רשות שדות תעופה 66.2%
4 המשרד לקליטת העלייה 64.5%
5 המוסד לביטוח לאומי 64.1%
6 משרד הבריאות 62.7%
7 משרד המשפטים 62%
8 הנהלת בתי המשפט 59.8%
9 משרד הביטחון 55.5%
10 משרד הבינוי והשיכון 53.4%
דירוג עשרת המובילים בקטגוריית מינהל, מטה ומידע
דירוג משרד ציון
1 הרשות לניירות ערך 73%
2 המשרד להגנת הסביבה 72%
3 המשרד לביטחון הפנים 63%
4 משרד התיירות 57%
5 רשות העתיקות 55%
6 הכנסת 55%
7 משרד האנרגיה ומהים 51%
8 משרד האוצר 50%
9 המרכז למיפוי ישראל 48%
10 משרד החוץ 46%