חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – היכרות עם חוקי צרכנות, פייסבוק ככלי למידה

בשבוע האחרון הוספו מספר סדרות חדשות לאתר. להלן סקירה של שתיים מהן – אחת העוסקת בתחרות בתחום התקשורת ושניה העוסקת בשימוש שעושים תלמידי תיכון באתר פייסבוק.

צרכן אינטרנט – דע את זכויותיך

הסדרה הכרות עם תקנות משרד התקשורת בקרב צרכני האינטרנט מביאה נתונים שנאספו על ידי משרד התמ"ת אודות שינויים בשוק התקשורת בכלל ובשוק תקשורת האינטרנט בפרט.

מהסקר עולה כי  9.5% מהנשאלים החליפו את ספק האינטרנט שלהם בשנה האחרונה אך רק כ-40.6% דיווחו על שיפור בתנאים בעקבות המעבר. זאת בניגוד ל-5.4% ממנויי האינטרנט שבחנו מעבר לספק אחר אצלם דיווחו כ-45.8% על שיפור תנאי ההתקשרות.

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור לא מכיר את התקנות והחוקים המגנים על הצרכנים. נמצא כי 54.5% מהנשאלים לא ידעו כי ביכולתם לבטל בתוך שבועיים עסקה עם ספק האינטרנט וכי רק 31% מהנשאלים שמעו על ביטול קנסות  היציאה.

פייסבוק, לא רק לדחיינות

הסדרה שימוש של בני נוער בפייסבוק למטרות כלליות ומטרות למידה מציגה מחקר שנערך על ידי ענת כהן ולאה עייני מאוניברסיטת תל אביב.

מהמחקר עולה כי קיים הבדל בין זמן הגלישה הממוצע באתר של בנות (2.92 שעות) ובנים (2.32 שעות) כמו גם כמות החברים של בנות (540 חברים) ובנים (434 חברים).

ממצא נוסף ומעניין העולה מסקר הוא כי 65% מהתלמידים משתמשים בפייסבוק למטרות למידה. המשיבים השתמשו באתר פייסבוק בכדי לשאול חברים ללימודים בנגע לחומרי הלימוד (36%) להתעדכן במערכת השעות ונושאים כלליים (36%) ובכדי לשתף או להוריד סיכומים וחומרי לימוד (27%).

 מכירים נתונים נוספים על הנושאים הללו? ספרו לנו בתגובות!