חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – צריכת מדיה וקניית תכשיטים

לאחרונה העלנו לאתר שתי סדרות המביאות נתונים אודות צריכה של משתמשי אינטרנט ישראלים. הסדרה הראשונה שנסקור כאן עוסקת בצריכת מדיה על ידי ישראלים בעוד השנייה מביאה נתונים אודות חיפוש מידע וקניית תכשיטים דרך או בעזרת האינטרנט.

 ישראלים גולשים הכי הרבה בשעות אחר צהריים והערב

הסדרה הרגלי צריכת מדיה בישראל מציגה מחקר שנערך על ידי מכון המחקר שילוב מילוורד בראון עבור חברת גוגל. במחקר, שסקר 992 משתמשי אינטרנט נבחנו הרגלי השימוש והצריכה של ישראלים במדיות ושונות. מהסקר עולה כי משתמשי האינטרנט הישראלי משקיעים 49% מהזמן בו הם צורכים מדיה באינטרנט.

בנוסף, בעוד ההאזנה לרדיו וקריאת העיתונים מתפלגים באופן דומה לאורך היום, צריכת התוכן דרך הטלוויזיה והאינטרנט עולה באופן הדרגתי לאורך היום ומגיעה לשיא בין 7 בערב ל-11 בלילה. ראוי לשים לב כי בעוד בטלוויזיה מדובר בעלייה תלולה לקראת השעה 8 בערב, הרי שהאינטרנט עולה באופן הדרגתי לאורך כל היום.

דוגמה לגרף מהדוח: דקות השימוש הממוצעות באמצעי המדיה השונים בזמנים שונים לאורך היום.

משווים מחירים באינטרנט, מודדים את התכשיט בחנות

הסדרה חיפוש מבצעים וקניית תכשיטים ברשת מביאה מחקר שערך מנהל המחקר והכלכלה במשרד התמ"ת, בשיתוף מנהל היהלומים אבני חן ותכשיטים, לקראת תערוכת JOVELLA 2102. הסקר עוסק בצרכנות תכשיטים ושעונים בקרב מדגם מייצג של כאלף איש שרכשו תכשיטים במהלך השנה האחרונה.

מהסקר עולה כי חמישית מקוני התכשיטים דיווחו כי עשו שימוש כלשהו באינטרנט לשם רכישת תכשיטים. כ-79% מהם אספו מידע או השוו מחירים לקראת קניית התכשיטים אך רק 21% מתוכם רכשו תכשיט או שעון באמצעות האינטרנט. 87% מצרכנים אלו דיווחו כי הם מעדיפים לראות, לגעת או למדוד את התכשיט טרם קנייתו.