חזרה לעמוד הקודם

הטעיית צרכנים על ידי עסקים

הורדה או צפיה בנתונים:

מחקר של רוני בר צורי, חוקרת ומנהלת תחום מחקרי צרכנות במנהל מחקר וכלכלה, משרד התמ"ת. המחקר מתבסס על סקר טלפוני של 1000 נשאלים המהווים מדגם מייצג של משקי בית באוכלוסייה הבוגרת בישראל. המחקר סוקר את שעור משקי הבית שנפגעו מהטעיות של עוסקים ועסקים כאשר בצעו עסקות צרכניות שונות במהלך שנת 2011, ואת דרכי התגובה  שלהם לסוגי ההטעיות השונות. להלן ממצאי המחקר הנוגעים לאינטרנט –

  • כ-32.7% מהנשאלים דיווחו על הטעייה בחיובי התקשורת שלהם עם ספק סלולארי, טלוויזיה או אינטרנט בסכום גבוה מזה שהבטיח נציג השירות בטלפון. מתוך אלו 66.7% התלוננו בפני ספק השירות.
  • כ-9.9% מהנשאלים שנחשפו לפרסומות קופצות באינטרנט נענו להם ונתנו פרטים אישיים, קיבלו הודעות לטלפון הנייד והשיבו עליהן מבלי שיודעו כי עליהם לשלם עבור הודעות אלו.
  • 93.2% מהנפגעים שהתלוננו עשו זאת במקום קנייה (בקופה או שירות הלקוחות) ורק אחוז אחד מהנפגעים (במגזר היהודי) התלוננו אתרי רשתות חברתיות, בלוגים או בצ'ט.