חזרה לעמוד הקודם

נתונים ומגמות מהעולם אוקטובור 2012

סקירה חודשית של נתונים מעניינים מרחבי העולם. הנתונים אינם מעידים על המתרחש בארץ, אך מספקים הצצה למגמות גלובליות ומקומיות ומאפשרים השוואה בין המצב בישראל למצב בשאר העולם.

מורידים מוסיקה משרותי שיתוף קבצים? אולי אתם בעצם צרכנים נאמנים

משתמשים אמריקאים בשרותי שיתוף קבצים (P2P) המורידים קבצי מוסיקה נוטים לקנות כ-30% יותר קבצים חוקיים ממשתמשים שאינם מורידים קבצים בשירותים אלו. כפי שעורכי המחקר מציינים, נתונים אלו מתאימים למחקרים קודמים בתחום. המחקר מצא מגמה דומה גם בקרב הצרכנים בגרמניה, שם המשתמשים בשרותי שיתוף קבצים קנו פי 3 יותר מוסיקה בפורמט דיגיטאלי מאלו שאינם משתמשי שירותים אלו.

מקור: The American Assembly, Columbia University

בארה"ב נרשמה הוצאה של 17 מיליארד דולר על פרסום דיגיטאלי במחצית הראשונה של 2012

המחקר, שנערך על ידי חברת PWC בהזמנת הלשכה לפרסום דיגיטאלי, סקר אספקטים שונים של עולם הפרסום הדיגיטאלי.  מהמחקר עולה כי ההשקעה בפרסום במכשירים ניידים הכפיל את עצמו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (מ-636$ מיליון ל-1.2$ מיליארד). הפרסום בעזרת סרטוני וידאו הציג עליה של 18% מה שמיצב אותו כתעשייה המגלגלת כמיליארד דולר בשנה. למרות הנתונים לעיל נראה כי המדיום המרכזי לפרסומות דיגיטאליות הוא עדיין בתוצאות החיפוש שם הושקעו במחצית הראשונה של 2012 כ-8.1$ מיליארד.

מקור: Interactive Advertising Bureau

25% מהצפיות בסרטוני  YouTube מגיעות ממכשירים ניידים

בכתבה שהתפרסמה באתר  Business Insider צוטט רוברט קינצל, סמנכ"ל התוכן בגוגל, כאומר שצריכת התוכן באתר ממכשירי מובייל גדלה פי 4 בשנה וחצי האחרונות. הנתון החדש מציג המשך המגמה שדווחה בסוף 2011, אז הצהירה החברה כי 20% מהתעבורה לאתר מגיעה ממכשירי סלולר לאחר ששילשה את עצמה לאורך השנה.

מקור: Business Insider

 58.4% ממשלוחי הפיצה של דומינוס באנגליה מגיעים דרך האינטרנט

החברה, המאפשרת להזמין פיצות דרך אתר האינטרנט שלה, דיווחה כי 58.4% מהמשלוחים שהיא ערכה הם תוצאה של שימוש בהזמנה דיגיטאלית. בנוסף לאתר האינטרנט הודיעה החברה כי 18.5% מהמכירות המקוונות התבצעו דרך אפליקציות במכשירים ניידים. 

מקור: The Next Web

צופים באינטרנט דרך הטלוויזיה

מנתונים שהתפרסמו לאחרונה על ידי חברת NPD עולה כי 45% מהנשאלים (בארה"ב) מדווחים כי מסך הטלווזיה הוא האמצעי העיקרי שלהם לצפייה בסרטוני וידאו ברשת. מדובר במהפך היות והעליה בצפייה דרך הטלוויזיה באה בעיקר על חשבון הצפייה דרך מסך המחשב, שבתורו ירד ל-31%.

מקור: All Things D