חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – חיפוש חופשות והרגלי צריכה ברשת

שתי סדרות חדשות שהעלנו בחודש האחרון עוסקות בהרגלי צריכה מקוונת. הסדרה הראשונה שנסקור בפוסט זה בחנה את השימוש באינטרנט למציאה ורכישה של חבילות נופש ותיירות בישראל על ידי ישראלים בעוד הסדרה השנייה מציגה נתונים כלליים על הרגלי הקניות באינטרנט.

נופש מוצאים באינטרנט

הסדרה שימוש באינטרנט לחיפוש מידע אודות חופשות בישראל מציגה סקר שערך משרד התיירות בנושא תיירות פנים בישראל. אף שהסקר עוסק בנושא התיירות, השימוש של צרכנים באינטרנט ניכר גם בתחום זה.

מהסקר עולה כי 66% מהיוצאים לחופשה בארץ משתמשים באינטרנט ככלי לאיסוף מידע לקראת הנופש. נתון זה גבוה משמעותית בשכבות הגיל הצעירות שם נמצא כי כ-80% (בקרב גילאי 18 עד 34) ו-71% (בקרב גילאי 35 עד 54) מהנשאלים משתמשים באינטרנט ככלי מרכזי בחיפוש מידע אודות חופשות.

הסקר גם מציע כי האינטרנט לא משמש רק לחיפוש מידע. למרות שדרך ההזמנה הנפוצה ביותר היא ישירות מנותן השירות (כ-47% מהנשאלים), כמעט שליש מהנשאלים (כ-31%) הזמינו חופשה באמצעות האינטרנט.

 מה ישראלים קונים ברשת? בעיקר פריטי אופנה וגאדג'טים

הסדרה הרגלי קנייה באינטרנט – יוני 2012 מביאה את תוצאות סקר שערכה חברת PayPal וכלל 506 נשאלים. הסקר המתמקד הרגלי הצריכה באינטרנט של צרכנים מישראל.

מהסקר עולה כי 30% מהמרואיינים רכשו בתדירות כלשהי מוצרים באמצעות האינטרנט במהלך השנה האחרונה. עוד עולה מהסקר כי הסיבות לביצוע רכישות באינטרנט הן מחיר אטרקטיבי, נוחות וחיסכון בזמן.

נראה שישראלים רוכשים ברשת בעיקר מוצרי מותרות. בראש הרשימה של סוגי המוצרים מככבים גאדג'טים ופרטי אופנה ולאחר מכן מוצרים הקשורים לתחביבים, מוצרי תיירות ומשחים.