חזרה לעמוד הקודם

נתונים וידיעות מהעולם – נובמבר 2012

גם החודש אנחנו ממשיכים לעדכן אתכם במגמות ונתונים על האינטרנט מרחבי העולם. החודש אנחנו מביאים לכם נתונים על בני נוער, שימוש ברשתות חברתיות מהמכשיר הסלולארי וטכנולוגיות חדשות מרחבי העולם.

רוב משתמשי האינטרנט בארה"ב מעוניינים בתקן Do-Not-Track

חלקכם וודאי שמעו על הדיונים המתנהלים כיום בנושא טכנולוגיית DNT  (המנגנון למניעת מעקב מקוון) שמפתח ארגון W3C (עוד על הנושא באתר ה-W3C הישראלי). מחקר שהתפרסם לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה מציג ממצאי סקר שנערך בנושא בארה"ב. מהסקר עולה כי רוב האמריקאים לא שמעו על טכנולוגיית DNT אך היו מעדיפים כי מפרסמים לא יעקבו אחרי השימוש שלהם באתרים השונים. עוד עולה מהסקר כי האמריקאים מעריכים יתר על המידה את ההגנות הקיימות בחוק כלפי הפרטיות שלהם בעת הגלישה באינטרנט בכלל ואתרים העוסקים ברפואה בפרט. הממצאים מעמידים בספק את ההצהרות האחרונות של תעשיית הפרסום על מודעות הצרכנים והסכמתם למעקב בעת הגלישה באתרים.

מקורSSRN – Privacy and Modern Advertising: Most US Internet Users Want 'Do Not Track' to Stop Collection of Data about their Online Activities

הנוער באנגליה גולש באינטרנט יותר מאשר צופה בטלוויזיה

בכל שנה מפרסמת OFcom, הרשות הרגולטורית לתקשורת באנגליה, דוח שנתי על השימוש של בני נוער במדיה הדיגיטאלית. מהנתונים עולה כי השנה זו הפעם הראשונה בה בני נוער (בגילאי 12 עד 15) מבלים יותר זמן באינטרנט מאשר מול הטלוויזיה, כ-17 שעות בשבוע. בנוסף, הדו"ח מעלה כי בטווח הגילאים המדובר לכ-80% מבני הנוער עם גישה לאינטרנט פרופיל ברשת חברתית אחת לפחות.

מקור: Ofcom – Significant rise in children’s texting and time spent online

בעלי סמארטפונים אמריקאים משתמשים יותר ב-Instagram מאשר ב-Twitter

מהפך? Comscore דיווחיה כי באוגוסט נרשמו יותר כניסות ניידות לאינסטאגרם (7.3 מיליון משתמשים ביום)  מאשר לטוויטר (6.9 מיליון משתמשים ביום). עם זאת, הנתון שבאמת עשה רעש הינו זמן השימוש: בעוד שמשתמש אפליקציית הטוויטר הממוצע השתמש בה כ-170 דקות חודשיות, הרי שמשתמשי אפליקציית האינסטגרם עשו בה שימוש ממוצע של 257 דקות. הנתונים האלו לא ממש מטרידים כרגע את טוויטר שצופה הכנסות של 130$ מיליון מפרסום במכשירים ניידים לשנת 2012, זאת בניגוד לחברת פייסבוק (שרכשה את אינטסגרם) המציגה בין כל הפתרונות שלה הכנסה משובלת של 72$ מיליון מפרסום נייד.

מקור: AllThingsD – Instagram Beats Twitter in Daily Mobile

כמעט חמישית מהלייקים לעמודים בפייסבוק מגיעים ממכשירים ניידים

עוד בנושא מובייל ורשתות חברתיות, דו"ח שפרסמה חברת PagelLever מצביע על כך שכ-19% מהלייקים שקיבלו עמודים בפייסבוק בחודש אוגוסט הגיעו ממכשירים ניידים. הנתון מצביע על עלייה חדה ביחס לחודש מאי, בו רשם נתון מקביל של 5%. אחד ממקימי חברת PageLever ציין כי ייתכן שהעלייה נובעת מעדכונים בקידוד של מקורות התעבורה ברשת החברתית אבל מציין שחברת פייסבוק לא טורחת להבהיר את מסמכי האפיון בנושא.

מקור: Nearly 20 Percent Of New Facebook Fans Come From Mobile

העתיד אינטרנט אלחוטי נמצא במנורת הרחוב – Li-Fi

נכון לא מדובר בנתון סטטיסטי אבל את הפוסט הנוכחי נסיים באחת המצאות המרתקות שהתפרסמו לאחרונה ברשת. קבוצת חוקרים באוניברסיטת אדינברו שבאנגליה פיתח דרך להפוך מנורות LED לציוד תקשורת מתקדם. הדבר נעשה על ידי חיבור שבב הגורם לאור להבהב במהירות גבוהה משהעין האנושית יכולה לקלוט ובכך לשדר קוד בינארי שיכול להיקלט על ידי מכשירים ייעודיים. היתרון המרכזי של הטכנולוגיה הנוכחית הינה האפשרות לשלבה בתאורה קיימת ובכך להקטין את העומס על רשתות אלחוטיות ולספק תשתית חלופית וזולה.

מקור: CNN – 'Li-Fi' provides a light bulb moment for wireless web