חזרה לעמוד הקודם

שימוש במדיה חברתית ליחסי ציבור בין לאומיים

החצי השני של פרויקט Twiplomacy (לחלק הראשון ראו את סדרת הנתונים נוכחות בטוויטר של מנהיגים מישראל והעולם) עוסק בשימוש של מדינות במדיה חברתית. המחקר בוצע על ידי חברת הייעוץ Burson-Marsteller ובחן את השימוש של מדינות בטוויטר על ידי הפעלת חשבונות רשמיים.  להלן עיקרי הממצאים – 

מבדיקת חשבונות הטוויטר הרשמיים של מדינות עולה כי –

  • רק  לתשע מדינות יש חשבונות רשמיים באתר טוויטר (הדבר אינו מעיד על חשבונות למשרדי הממשלה הפנימיים).
  • מבחינת עוקבים ישראל מדורגת במקום הראשון עם 66,551 עוקבים, אחריה ממוקמת שוודיה עם 65,771 עוקבים, ספרד עם 48,161 עוקבים ודרום אפריקה עם 18,512 עוקבים.
  • בכמות הציוצים נמצאת שוודיה במקום הראשון עם 36,205 ציוצים, אירלנד עם 20,035 ציוצים ולאחר מכן ישראל עם 15,760 ציוצים.
  • חשבון הטוויטר הרשמי של ישראל מתוחזק על ידי משרד החוץ מאז ה-1 ביולי 2009. מהמחקר עולה כי החשבון מצייץ בממוצע 11 פעמם ביום ולכשני שליש מהציוצים מוצמדת התגית #Israel. בנוסף כשליש מהציוצים מאזכרים משתמשים אחרים בטוויטר.

בנוסף המחקר גם בדק את השימוש בעמודי YouTube רשמיים –

  • עמוד YouTube של מדינת ישראל מדורג במקום ה-9 מבחינת הצפיות בסרטונים עם 1,310,569 צפיות, במקום הראשון נמצאת ירדן עם 14,402,633 צפיות בסרטוני העמוד.
  • המדינה הפעילה ביותר מבחינת העלאת סרטונים היא מדינת הוותיקן עם 1,520 סרטונים. ישראל נמצאת במקום ה-6 ברשימה עם 291 סרטונים.