חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – שימוש באינטרנט על ידי קבוצות אוכלוסייה שונות

לאחרונה העלנו למאגר STS שתי סדרות המציגות את השימוש באינטרנט על ידי קבוצות שונות באוכלוסייה. בעוד הסדרה הראשונה מציגה ממצאים מתוך נתוני הוועדה למדרוג האינטרנט אודות הרגלי השימוש של נשים וגברים, רווקים ובעלי משפחה, ילדים ונוער הסדרה השנייה מציגה את השימוש באינטרנט על ידי קבוצת כבדי השמיעה בישראל.

אבהות משנה את הרגלי צריכת התוכן?

הסדרה ייצוג קבוצות אוכלוסייה בצריכת תכנים מציגה נתונים מתוך דוח הועדה למדרוג האינטרנט לחודש יולי. הנתונים מתבססים על מדגם מייצג של כ-30,000 פאנליסטים מרחבי הארץ המאפשרים לבחון את הרגלי הגלישה שלהם.

מהדוח עולה כי בקטגוריות התוכן אוכל, בלוגים, קופונים, משחקים, פורומים ובידור נמצא ייצוג יתר של גולשות בעוד בקטגוריות הספורט, כלכלה, השוואת מחירים, לוחות מודעות וקניות ברשת נמצא ייצוג יתר של גולשים. המונח ייצוג יתר מתייחס לפער בין כמות הגולשים בפועל לבין כמותם אם כל האוכלוסייה הייתה מתנהגת באופן דומה. במילים אחרות אחוז הנשים\גברים שגלשו לאתרים אלו גבוהים מההתפלגות הרגילה בין גולשות וגולשים.

עוד עולה מהדוח כי קיימים פערים בהרגלי צריכת התוכן של רווקים ובעלי משפחות (עם ילדים בגילאי 0 עד 3). בתחומי הקופונים, הקניות ברשת, הכלכלה והשוואת המחירים ישנו ייצוג יחסי גבוהה יותר של בעלי משפחות בעוד בתחומי חיפוש העבודה, הבלוגים והפורומים יש ייצוג יחסי גבוהה יותר של הרווקים.

השימוש באינטרנט לא פוסח על כבדי השמיעה

הסדרה השימוש באינטרנט בקרב כבדי שמיעה מציגה את תוצאות "סקר כבדי שמיעה בישראל – מאפיינים סוציו דמוגרפיים ותעסוקתיים" שנערך על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בשיתוף עם ארגון "בקול". הסקר התבסס על 526 משיבים כבדי שמיעה בגילאי 20 עד 64.

מהסקר עולה כי ל-85.3% מכבדי השמיעה יש מחשב המחובר לאינטרנט בביתם ו-78.7% השתמשו באינטרנט בחודש האחרון. במקום העבודה יש ל-39% מכבדי השמיעה מחשב אישי המחובר לאינטרנט ולדואר אלקטרוני.

עוד עולה מהסקר כי חיפוש באינטרנט הינו האמצעי הנפוץ ביותר בקרב כבדי שמיעה למציאת עבודה וכי 64.7% מכבדי השמיע נעזרים באמצעי זה. הדבר אינו בלתי צפוי היות והאינטרנט מאפשר להתגבר על קשיים רבים המציבים אמצעי תקשורת אחרים והיות והאינטרנט הינו זירה מרכזית לגיוס עובדים (ראו שימוש באינטרנט לגיוס עובדים והשמה).