חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – נתונים על המגזר הערבי

בזמן האחרון העלנו למאגר שתי סדרות המספקות נתונים על השימוש של המגזר הערבי ברשת האינטרנט. להלן סקירה של שתי סדרות שהתפרסמו בנושא ומאפשרות להשוות ולהביט על השימוש ברשת במגזר הערבי.

 מדברים ערבית, כותבים ב-QWERTY

הסדרה אופני השימוש ברשתות חברתיות בקרב בני נוער ערבים מציגה את תוצאות של סקר "אופני השימוש ברשתות חברתיות בקרב בני נוער ערבים" שנערך על ידי אסמאא נאדר גנאיים, חאלד אסעד ומואניס טיבי ממכללת אלקאסמי.

מהסקר עלה כי כמחצית מבני הנוער הערביים  מתכתבים באתרי רשתות חברתיות בערבית הנרשמת באותיות לטיניות וסימנים נוספים (סגנן כתיבה זה מכונה לעיתים "ערבית של צ'אט").  יתר בני הנוער כותבים בעברית ערבית ואנגלית בעזרת הסימנים המתאימים.

עוד עולה מהסקר כי רוב התקשרות היומיומית של בני הנוער היא עם חברים מבית הספר. ייתכן כי מסיבה זאת לרוב הנשאלים בסקר אין באתר פייסבוק חברים מהמגזר היהודי וכי במידה ויש כאלו חברים התקשורת איתם מתבצעת לעיתים רחוקות יחסית.

המגזר הערבי המקוון

הסדרה השוואה בין מאפייני הגולשים במגזר היהודי למגזר הערבי מביאה את דוח ועדת המדרוג לחודש יוני 2012. אף שהדוח מציג בעיקר את תוצאות מדידת הרייטינג מתפרסמים בו מפעם לפעם נתונים דמוגרפים.

מהדוח עולה כי וועדת המדרוג מעריכה כי גודל קהל הגולשים מהמגזר הערבי עומד על כ-632,713 גולשים המהווים כ-12.4% מכלל הגולשים בישראל בגילאי 7 ומעלה. עוד עולה מהנתונים המתפרסמים בדוח כי בניגוד לחלוקה המגדרית באוכלוסייה, בקרב גולשי האינטרנט במגזר הערבי כ-68% הם הגולשים ורק 32% הן גולשות. לא ברור אם הנתון הזה נובע מהמצב בפועל או מצורת הדגימה של חברת גמיוס (היות והיא לא שקופה קשה לדעת).

בתחום הקניות אין הבדל משמעותי בין המגזר היהודי למגזר הערבי ובשניהם מובילה קטגוריית המכשירים האלקטרונים כקטגוריה המרכזית לצריכה מקוונת ולאחר מכן מוצרי פנאי, חופשות בחו"ל וכרטיסי טיסה. יוצא הדופן המרכזי הינו כי במגזר היהודי במקום השני נמצאת הקטגוריה כרטיסים למופעים ולקולנוע, בעוד במגזר הערבי היא דורגה במקום השישי. 

לנתונים נוספים על המגזר הערבי ראו את תגית המגזר הערבי במאגר STS