חזרה לעמוד הקודם

שימוש באינטרנט לגיוס עובדים והשמה 2012

הורדה או צפיה בנתונים:

זאת השנה השלישית בה מפורסם סקר מקורות הגיוס על ידי חברת HRD (לתוצאות הסקר בשנה שעברה ראו – שימוש באינטרנט לגיוס עובדים והשמה 2011). השנה השתתפו בסקר 109 חברות שגייסו ביניהן 11,000 עובדים בשנה האחרונה. להלן ממצאים עיקרים מסקר 2012 –

  • שיטת הגיוס הנפוצה ביותר בחברות שהשתתפו בסקר היתה שיטת "חבר מביא חבר" (כ-30% מהגיוסים) ואחריה אתרי דרושים (28% מהגיוסים), חברות השמה (23% מהגיוסים) ורשתות חברתיות (9% מהגיוסים).
  • 72% מהחברות נעזרו באתרי רשתות חברתיות בכדי לגייס עובדים ו-8% מהחברות הודיעו כי יחלו לגייס השנה בעזרת רשתות אלו. מתוך החברות שנעזרו ברשתות החברתיות כ-86% דיווחו כי המהלך הניב תוצאות (גויסו עובדים שהגיעו מערוץ זה). רשת לינקדאין מובילה עם 84% הצלחה בגיוס בעוד ברשת פייסבוק נרשמו "רק" 38% אחוזי הצלחה.
  • רשת לינקדאין היא גם האתר המרכזי לגיוס עובדים דרך הרשת (בניקוי אתרי דרושים). 97% מהחברות שהשקיעו בגיוס דרך הרשת עשו זאת באתר לינקדאין, 65% עשו זאת דרך פייסבוק ו-51% השתמשו בפורומים.
  • כאשר נשאלו אודות הסיבות לשימוש במדיה חברתית כאמצעי לגיוס עובדים ענו 91% מהמשיבים כי הם משתמשים במדיה זאת כדי להגיע למועמדים פאסיביים, 84% מבקשים לאתר מועמדים עם כישורים ייחודיים, 81% רואים בה דרך זולה לאתר מועמדים, 41% מבקשים לקדם מיתוג מעסיק ו-34% מבקשים לאתר מועמדים לפני פתיחת המשרה.
  • 55% מהנשאלים ציינו כי כמות קורות החיים שהגיעו לארגון עלתה בעקבות הגיוס ברשת ו-44% העריכו כי איכות המועמדים עלתה (לעומת %16 שציינו שירדה) בעקבות השימוש ברשת האינטרנט.
  • 46% ממשתתפי הסקר ציינו שהם מחפשים מידע על מועמדים ברשת לעיתים רחוקות,  21% מחפשים מידע לעיתים קרובת -9% עושים זאת תמיד.