חזרה לעמוד הקודם

חיפוש מידע פיננסי ברשת

הורדה או צפיה בנתונים:

המחקר, שהינו חלק מפרוייקט Think with Google, נועד לבחון את ההשפעה של חיפוש מידע באינטרנט על רכישה של כלים פיננסים. הסקר כלל 899 משתמשי אינטרנט בגילאי 18 עד 65 שהיוו מדגם מיצג של האוכלוסייה היהודית. להלן ממצאים עיקריים מתוך המחקר –

  • האינטרנט משמש לרוב כמקור מידע משני בקניית מוצרים פיננסים, כאשר המקור הראשון הוא נציג החברה. יוצאי דופן למגמה זאת הינם ביטוח רכב והלוואה מחברת האשראי, בראשון האינטרנט הינו מרכיב מרכזי (במקביל לנציג החברה וחברים או משפחה) כאשר בשני האינטרנט הינו מקור הידע המרכזי.
  • 52% מהנשאלים חיפשו מידע אודות ביטוח רכב וכרטיסי אשראי ברשת, 44% מהנשאלים חיפשו מידע אודות חשבונות בנק, 33% חיפשו מידע אודות הלוואה אישית וביטוח לבית, 30% חיפשו מידע אודות ביטוח נסיעות ו-28% חיפשו מידע אודות מניות.
  • האמצעי האינטרנטי הנפוץ ביותר לחיפוש ידע אודות חשבון הבנק, כרטיסי אשראי והלוואות אישיות הינו אתרי הבנקים ולאחר מכן מנועי חיפוש, פורטלים פיננסים, אתרי פורטל כללים וקבוצות דיון. יוצא דופן הינו חיפוש מידע אודות ביטוח רכב בו כ-60% חיפשו מידע ישירות במנועי החיפוש.
  • כ-23% מהרוכשים הלוואה מחברת הביטוח עשו זאת באופן מקוון.
  • כ-50% מהנשאלים שחיפשו מידע ברשת אך קנו את המוצר בצורה רגילה העידו כי הם אוהבים להיוועץ עם הבנקאי \ נציג חברת הביטוח, 33% העידו כי בלאו הכי היו צריכים לאמת את זהותם באופן שאינו מקוון, 28% רגילים לבצע פעולות אלו מול הבנק (לא רלוונטי לקניית ביטוח רכב), 18% מהנשאלים פוחדים שהמידע האישי שלהם ייחשף ו-14% אינם סומכים על האינטרנט לביצוע פעולות כספיות.
  • כ-76% מהנשאלים ביצעו בעבר רכישה מקוונת וכ-62% מבצעים רכישה מקוונת לפחות אחת לשנה.