חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – נתונים מעולם העסקים

בחודש האחרון העלנו שתי סדרות המתייחסות למימד העסקי והפיננסי של הרשת. בסדרה הראשונה אפשר למצוא מידע על השימוש ברשת האינטרנט להשמת עובדים בעוד השנייה מביאה נתונים על השימוש ברשת האינטרנט לקבלת מידע על מכשירים פיננסים.

הם אפילו לא הגישו מועמדות – גיוס עובדים ברשתות חברתיות

הסדרה שימוש באינטרנט לגיוס עובדים והשמה 2012 מביאה, זאת הפעם השנייה (ראו הפעם הראשונה), נתונים מתוך סקר HDR אודות גיוס עובדים.  בסקר, העוסק בגיוס והשמה של עובדים, השתתפו בסקר 109 חברות שגייסו ביניהן 11,000 עובדים בשנה האחרונה. אף שהסקר לא עוסק ישירות בגיוס באמצעות המדיום הדיגיטאלי לא ניתן כיום להתעלם מהשימוש ברשת למטרות אלו.  מהסקר עולה כי 72% מהחברות נעזרו באתרי רשתות חברתיות בכדי לגייס עובדים ו-8% מהחברות הודיעו כי יחלו לגייס השנה בעזרת רשתות אלו.

מתוך החברות שנעזרו באתרי רשתות חברתיות לגיוס עובדים דיווחו כ-86% כי ערוץ זה כבר הניב תוצאות. מבין הרשתות החברתיות מובילה רשת לינקדאין עם 84% הצלחה בגיוס בעוד ברשת פייסבוק נרשמו "רק" 38% אחוזי הצלחה. בנוסף, אתר לינקדאין הינו גם האתר המרכזי לגיוס עובדים דרך הרשת (בניקוי אתרי דרושים) ו-97% מהחברות שהשקיעו בגיוס דרך הרשת עשו זאת באתר לינקדאין, 65% עשו זאת דרך פייסבוק ו-51% השתמשו בפורומים.

כאשר נשאלו על הסיבות לשימוש במדיה חברתית כאמצעי לגיוס עובדים ענו רוב הנשאלים כי מדיה זאת מאפשרת גישה למועמדים פאסיביים (91% ), לאתר מועמדים עם כישורים ייחודיים (84%) וכי זאת דרך זולה לאתר מועמדים (81%). האם מדובר בעידן חדש בו התהפכו היוצרות והמעסיקים יהיו אלו שיחפשו אותנו? נראה כי בינתיים מגמה זאת רלוונטית רק לאלו עם קישורים מיוחדים.

ביטוח ובנקים – למי אנחנו מאמינים? 

הסדרה חיפוש מידע פיננסי ברשת מביאה מחקר שנערך כחלק מפרוייקט Think with Google ונועד לבחון את ההשפעה של חיפוש מידע באינטרנט על רכישה של כלים פיננסים.

מהסקר עולה כי האינטרנט משמש לרוב כמקור מידע משני בקניית מוצרים פיננסים, כאשר המקור הראשון הינו נציגי החברה. עם זאת, קיימים יוצאי דופן דוגמת ביטוח רכב והלוואות מחברות האשראי בהם האינטרנט מהווה מקור מידע מרכזי. 

המקום הנפוץ ביותר לחפש מידע אודות חשבון הבנק, כרטיסי אשראי והלוואות אישיות הינו.. אתרי הבנקים. נכון לא המקום הכי מקורי אבל ניתן להניח כי בנושאים אלו חשוב לאנשים לדעת כי מקור המידע אמין. יוצא דופן הינו חיפוש מידע אודות ביטוח רכב בו כ-60% חיפשו מידע ישירות במנועי החיפוש ולא באתרי החברות – אולי כי במקרים אלו הצרכנים רוצים לקבל השוואה מגורם חיצוני ואובייקטיבי.

בנוסף, רק כ-23% מהרוכשים הלוואה מחברת הביטוח עשו זאת באופן מקוון. למה? מסתבר כי שליש מהמשיבים נתקלו בצורך לאמת את זהותם ולא יכלו לעשות זאת באופן מקוון , 18% פחדו שהמידע האישי שלהם ייחשף ו-14% אינם סומכים על האינטרנט לביצוע פעולות כספיות. כל אלה מכשולים עליהם ניתן יהיה להתגבר באמצעות שיפור השירות והאבטחה אך לא בטוח כי פתרונות אלו יאפרו להתגבר על המכשול העיקרי – הרצון להיוועץ עם נציג אנושי טרם הרכישה. נראה שלפחות לעת עתה  אנחנו עדיין סומכים יותר על פקיד אנושי מטקסט דיגיטאלי.