חזרה לעמוד הקודם

השקת הקו החם וסקר בנושא גלישה בטוחה

לקראת חודש האינטרנט והיום הבינלאומי לגלישה בטוחה שצוין בשבוע שעבר (5.2) השקנו באיגוד האינטרנט הישראלי את הקו החם של איגוד האינטרנט שפעל מזה כשנתיים במתכונת מצומצמת. הקו מהווה כתובת בכל הקשור לבעיות שהתעוררו בעקבות השימוש באינטרנט ונועד לתת מענה לגולשים מבוגרים וצעירים כאחד. עד היום פנו אל הקו החם בני- נוער, מבוגרים, הורים, בעלי עסקים, אנשי חינוך והוראה ועוד בכדי לקבל יעוץ והדרכה בעקבות פגיעות שהתרחשו במהלך הגלישה.

במקביל להשקת הקו ערכנו סקר במטרה לבחון את דפוסי הגלישה של הישראלים לבדוק את מידת המודעות שלהם לסכנות הקיימות בגלישה באינטרנט. הסקר כלל 502 נשאלים הדומים לחלוקה הדמוגרפית והסוציו-אקונומית באוכלוסיית ישראל.

מי נפגע ואיך?

מהסקר עולה כי כשליש מהציבור (27%) חווה פגיעה במהלך גלישה ברשת האינטרנט. אף שאחוז הפגיעה בנשים וגברים דומה, לגברים יותר סיכוי לחוות הונאה כספית (9% מהגברים ביחס ל-4% מהנשים) בעוד לנשים סיכוי רב יותר לחוות הטרדה מינית (6% מהנשים ביחס לאחוז בודד אצל הגברים). בנוסף כ-33% דיווחו כי מכר קרוב או בן משפחה נפגע במהלך הגלישה באינטרנט.

מעורבים אך לא מסננים

כ-63% מההורים בסקר ציינו כי הם מעורבים בחיי ילדיהם ברשת האינטרנט. נראה כי נשים יותר מעורבות בגלישה של ילדיהן כאשר 39% מתוכן דיווחו כי הן מאוד מעורבות (ביחס ל-31% בקרב גברים) ו-31% דיווחו כי הן די מעורבות (ביחס ל-24% בקרב גברים). עוד עולה מהסקר כי כשליש מהנשאלים (33%) נקטו בפעולה מונעת בכדי להימנע מצפייה או חשיפה לתכנים לא רצויים.

עכשיו יש לאן לפנות

כאשר נשאלו לא ידעו כ-80% מהנשאלים לאן או למי לפנות לקבלת סיוע במידה וחוו פגיעה מהגלישה ברשת. בנוסף, כ-88% תומכים או תומכים מאוד בהקמת גוף שיהווה כתובת לסיוע וייעוץ לגולשי אינטרנט שנפגעו.

אז אם אתם או מכר שלכם נפגע דעו שיש לכם לאן לפנות. קו התמיכה פועל בימי חול בין השעות 10:00 ל- 20:00 ומאויש ע"י נציגים מוסמכים למתן עזרה והדרכה לנפגע או למי ממקורביו. מספר הטלפון : 03-9700911.