חזרה לעמוד הקודם

צפיית וידיאו באתרי האינטרנט הישראליים

בחודש ינואר החלה וועדת המדרוג למדוד את שיעורי הצפייה בתכני ווידאו באתרים המשתתפים. המדידה מבוססת על נתוני הצפיות בנגנים הייעודיים של האתרים השונים ובכך מבטאת נתונים הנוגעים לגלישה באתרים בלבד (ללא שימוש באפליקציות ייעודיות). בנוסף למדידה בפועל הנתונים מתבססים גם על סקר שהופץ בקרב פאנל גולשים המונה 30,000 נשאלים המאפשר לוועדה לייצר סטטיסטיקות דמוגרפיות משלימות. להלן ממצאים עיקריים  מתוך דוח הוועדה-

  • מתוך 5,233,294 גולשי אינטרנט בישראל כ-1,598,455 צפו בתכני ווידאו באתרי הוועדה בחודש האחרון.
  • מספר הצפיות הכולל בווידיאו באתרי הוועדה במהלך חודש ינואר עמד על 46,883,364. מתוכם 13,617993 צפיות נעשו על ידי גולשים בגילאי 14 עד 25 -11,265,751 נעשו על ידי גולשים בגילאי 25 עד 34.
  • נרשם פער קל בין גברים לנשים בצפייה בתכני ווידאו כאשר  גברים צפו בממוצע ב-31.7 סרטונים בעוד נשים צפו ב-26.69 סרטונים.
  • לפי וועדת המדרוג קטגוריית הסרטונים המובילה הינה בידור ופנאי (עם 4,396,923 משתמשי רשת הצופים בהם) ולאחר מכן חדשות (עם 3,021,003) ספורט (עם 1,171,839) ו-תוכן גולשים (עם 888,206 מהגולשים).
  • במקביל מעריכה הוועד כי בממוצע כל גולש צופה ב-20.23 סרטונים הקשורים לבידור ופנאי כל חודש, ב-6.87 סרטוני חדשות, 8.38 סרטוני ספורט ו-5.1 סרטונים שהכינו גולשים אחרים.