חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – תעבורת רשת ותחומי עניין

לאחרונה העלנו למאגר STS שתי סדרות חדשות המביאות נתונים עדכניים על השימוש באינטרנט בישראל. סדרה אחת מאפשרת לנו לקבל מדדים לגבי התפתחות תשתית האינטרנט בישראל בעוד הסדרה השנייה עונה על השאלה מה אנחנו עושים עם התשתית הזאת?

האינטרנט בישראל משתפר ומאיץ

הסדרה מדדי תעבורת רשת לרבעון השלישי של 2012 מביאה נתונים מתוך הדוח הרבעוני של חברת Akamai. בדוח נתונים אודות מהירויות החיבור לאינטרנט ברחבי העולם כמו גם נתונים נוספים הקשורים לקישוריות ממכשירים ניידים והתקפות רשת.

ישראל דורגה בדירוג המהירות הכללי במקום ה-24 בעולם עם שיפור של 13% במהירות הכללית מהרבעון הקודם. מעבר לשיפור זה מהירות השיא הממוצעות גדלה ב-18% ברבעון האחרון(ל-30.9 Mbps) וב-39% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. מדד מהירויות השיא מסמן את היכולת של התשתית להעביר נתונים ובניגוד למדידת אחרות מחשיב בתוכו את מהירות העברת הנתונים גם בעת שימוש באמצעי האצה כגון Cashing.

עוד עולה מהדוח כי ל-7% ממשתמשי האינטרנט בישראל מהירות חיבור ממוצעת הגבוה מ-10 Mbps וישראל נמצאת במקום ה-28 בדירוג העולמי בפס רחב. לשם השוואה ברבעון הראשון של 2012 נתון זה עמד על 5.6% מהמשתמשים בישראל וישראל דורגה במקום ה-32 בעולם. השיפור במהירות החיבור הממוצעת מתבטא גם בממוצע הכללי כאשר ל-56% ממשתמשי האינטרנט בישראל מהירות חיבור ממוצעת הגבוה מ-4 Mbps וישראל מדורגת במדד זה במקום ה-19 בעולם. מדובר בגידול של 22% מהרבעון הקודם וגידול של 61% מהתקופה המקבילה שנה שעברה.

מה אנחנו עושים עם האינטרנט המהיר הזה?

הסדרה תחומי עניין של גולשים מישראל מביאה נתונים מתוך דוח הועדה למדרוג האינטרנט המנסים לענות על השאלה הזאת בדיוק. אז מהם תחומי העניין של רוב הגולשים?

תחומי העניין הנפוצים ביותר של גולשי האינטרנט הישראליים הינם (בסדר יורד) מחשבים, אינטרנט ואלקטרוניקה (43% מהגולשים שנמדדו על ידי הוועדה), טבע וטיולים בארץ ובחו"ל (40%), קריאה (40%), טלוויזיה (40%) ומקומות פנאי (מסעדות, בארים ובתי קפה – 36%).

בדוח קיימים חיתוכים לפי גיל, מגדר ומצב משפחתי המביאים נתונים מרתקים אודות הפערים בין גברים ונשים ורווקים ובעלי משפחות. באופן מעניין אין פער משמעותי בחמשת הנושאים המעסיקים גברים רווקים ונשואים (אף שסדר העדיפות משתנה בין הקבוצות) בעוד קיים פער בתחומי העיניין של נשים רווקות ונשים נשואות עם ילדים. תחומי העניין המעניינים ביותר את קבוצת הנשים הרווקות באינטרנט הינם: אופנה (58%), קריאה (51%), טלוויזיה (51%), אירועי תרבות, בידור ואמנות (49%), טבע וטיולים (48%) בעוד נשים נשואות עם ילדים מתעניינות קודם בבישול/אוכל/יין (58%), הורות (58%), קריאה (53%), טבע וטיולים (49%) ולבסוף אופנה (42%).

 

רוצים לגלות נתונים נוספים? בדקו את הסדרות המלאות והקבצים המצורפים!