חזרה לעמוד הקודם

מבט על האינטרנט בסין

מידי פעם אנחנו מקדישים פוסט בכדי לסקור את שוק האינטרנט במדינות שונות בחו"ל. בשנים האחרונות סין הפכה למעצמה כלכלית וכזאת היא גם ממצבת את עצמה ככוח בלתי מבוטל ברשת האינטרנט. בפוסט זה נסקור את הדוח השנתי של מרכז המידע לרשת האינטרנט הסיני (China Internet Network Information Center) המביא מגוון רחב של נתונים אודות השימוש ברשת בסין.

רגע.. מי זה בכלל ה-CNNIC?

ה-CNNIC הינו ארגון סיני המנוהל תחת משרד תעשיית המידע הסינית. הארגון מפעיל את מרשם האתרים הסיני (סיומת CN) והינו האחראי על הקצאת טווחי IP ו-ASN. בנוסף לפעילויות אלו הארגון מעורב במחקר ופיתוח של טכנולוגיות רשת, איסוף נתונים אודות השימוש ברשת, מחקר אודות ניהול ומשילות ברשת, מניעת הפצה של תוכנות זדוניות ומתקפות ופישינג ומתפקד בפועל כסניף הסיני של איגוד האינטרנט העולמי. בפוסט זה נתמקד בדוח הסטטיסטי שהארגון פרסם בכדי לסכם את שנת 2012. 

האינטרנט בסין

בסוף שנת 2012 היו רשומים 7.5 מיליון שמות מתחם סינים (בסיומת CN). לפי הערכות CNNIC בסוף שנת 2012 היו באינטרנט הסיני 122.72.68 אתרים ומיליארד דפי אינטרנט, צמיחה של 16.8% בכמות האתרים ו-41.7% בכמות הדפים מהשנה שקדמה לה. בנוסף, בסוף שנת 2012 היה לסין רוחב פס בין לאומי של 1,899 גיגה.

האינטרנט בסין – כמה משתמשים יש שם בכלל?

סין חוותה בשנים האחרונות צמיחה מואצת של תעשיית האינטרנט שלוותה בעלייה חדרה בשיעור החדירה של רשת האינטרנט. אם בשנת 2005 היו בסין רק 111 מיליון משתמשים (כ-8.5% אחוז חדירה) הרי שכיום יש בסין 564 מיליון משתמשי אינטרנט עם אחוז חדירה העומדת על 42.1%. החדירה של האינטרנט באזורים עירוניים עומדת על 59.1% בעוד באזורים הכפריים היא עומדת על 23.7%.

מיהם הגולשים?

מהדוח עולה כי 55.8% מגולשי האינטרנט הינם גברים (בעוד רק 44.12% הינן נשים). כמו ברוב העולם, רוב הגולשים הינם צעירים יחסית כאשר כ-30.4% מגולשי האינטרנט הנם בגיל 20 עד 29 ו-25.3% הינם בגילאי 30 עד 39. מעניין לציין כי אחוז משתמשי האינטרנט מקרב בני הנוער (גילאי 10 עד 19) הצטמצם בשנה האחרונה (מ-26.7% ל-24%), דבר שכותבי הדוח משייכים לצמצום קבוצת גיל זאת באוכלוסייה הכלכלית.

איך הם גולשים?

ל-70.6% מהגולשים גישה לרשת דרך מחשב נייח, 45.9% ממחשב נייד ו-74.5% ממכשיר סלולרי. כ-91.7% מהגולשים בשנת 2012 עשו זאת מביתם, 32.4% עשו זאת ממקום העובדה, 15.7% מבית הספר ו-13.3% ממחשבים ציבוריים. מעניין לציין כי השימוש באינטרנט מאינטרנט-קפה צנח מ-27.9% בשנת 2011 ל-22.4% בשנה האחרונה. המשתמש הממוצע בילה 20.5 שעות באינטרנט, כ-1.8 שעות יותר משנה שעברה.

מה הם עושים?

כ-82.9% מהמשתמשים עושים שימוש בשרותי הודעות מיידיות, 80% במנועי חיפוש, 77.3% בשרותי הזרמת מוסיקה, 66.1% קוראים בלוגים, 59.5% משחקים במשחקים ברשת, 48.8% מבקרים באתרי רשתות חברתיות, 44.5% משתמשים בדואר אלקטרוני.

מהדוח עולה כי בסין 309 מיליון גולשים המשתמשים בשירותי מיקרובלוגינג, מתוכם כ-202 מיליון עשו זאת ממכשירים ניידים. בתחום הפיננסי נמצא כי 42.9% מהגולשים (242 מילון) רוכשים מוצרים ברשת (עלייה של 48.07 מיליון מהשנה הקודמת), כ-39.3% משתמשים בשרותי בנקאות מקוונים ואחוז דומה מבצע תשלומים דרך הרשת.

בדוח תוכלו למצוא נתונים נוספים כמו גם פירוט של חלק מהממצאים שתוארו לפי גילאים, הכנסה ואזור מגורים. סך הכל אפשר להגיד ששוק האינטרנט הסיני, על אף ההתחלה המאוחרת שלו, מתפתח במהירות מפתיעה. זה אינו הדימוי הרווח של משתמשי אינטרנט מזדמנים מאינטרנט-קפה המוצג לרוב בעיתונות אלא ציבור גולשים עם אמצעים ולרוב מספר אמצעי גישה מקבילים המשתמש במגוון שירותים הכוללים בלוגים, רשתות חברתיות וצרכנות מקוונת. די מרשים, לא?

 לקריאת הדוח המלא ראו Statistical Report on Internet Development in China כמו גם את אתר הבית של ארגון CNNIC (באנגלית).