חזרה לעמוד הקודם

אינדקס מסטרקארד 2012

הורדה או צפיה בנתונים:

סקר MasterIndex שביצעה מסטרקארד בישראל באמצעות TNS-טלסקר כלל 500 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת ובחן את הרגלי הצריכה המקוונת שלהם. להלן ממצאים עיקריים מתוך הסקר –

  • כ-56.6% מהנשאלים רכשו מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים.
  • נשים רוכשות יותר מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים מגברים (58.4% לעומת 54.7%).
  • אחוז הרוכשים מתפלג לפי רמת ההכנסה כאשר כ-75% מבעלי ההכנסות מעל הממוצע וכ-60% מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע רכשו מאתרי מסחר אלקטרוניים. לעומת זאת,  רק 46.5% מבעלי ההכנסה הממוצעת הצהירו כי הם רוכשים באמצעות האינטרנט.
  • 40.5% מהנשאלים רוכשים בעיקר מאתרים ישראלים, 35.5% משלבים בין אתרים ישראלים וזרים, 8.1% רוכשים בעיקר מאתרים בחו"ל, 15.2% מצהירים כי הם רוכשים רק באתרים ישראלים, ו-0.6% טוענים כי הם רוכשים רק באתרים זרים.
  • 72.6% נעזרים באתרי קופונים. גם נתון זה מתפלג לפי רמת ההכנסה  כאשר 72.6% מבעלי ההכנסה מעל לממוצע עושים שימוש באתרים אלה לעומת 66.1% מהנשאלים עם הכנסה מתחת לממוצע.
  • 74.1% ציינו כי מחיר אטרקטיבי הינו השיקול המשמעותי ביותר לביצוע רכישות באינטרנט ולאחר מכן היכולת לבצע השוואות מחירים (50%), החיסכון בזמן (49%), נוחות הרכישה מהבית (48%) וקבלת הרכישות ישירות לבית (47%).
  • כאשר נשאלו אודות הגורמים המשפיעים על בחירת אתר המסחר ציינו 56% מהנשאלים המלצות מחברים ולאחר מכן פרסומות באינטרנט (18.5%), כתבות אודות האתרים (14.1%), פרסומות במנועי חיפוש (9.3%) ופרסום בטלוויזיה (2.1%).